АНАЛІЗ ГРАФІЧНИХ ПРИЙОМІВ АГІТАЦІЇ У ПЛАКАТАХ ГЕНРИКА ТОМАШЕВСЬКОГО ТА ЯНА ЛЕНІЦА
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.1.9Ключові слова:
творчість, польська школа плакату, історія розвитку польського плаката, графічний прийом, агітація, мистецтво плакату, плакатАнотація
Мета: узагальнення відомостей про особливості графічних прийомів агітації у плакатах Генрика Томашевського та Яна Леніца.
Методологія. Для проведення дослідження використано «вторинне дослідження» та метод формального аналізу.
Результати. Зосередивши увагу на дослідженні графічних прийомів агітації плакатів польських митців, було проаналізовано зовнішні та внутрішні впливи на творчість провідних митців польської школи плакатів; висвітлені головні віхи творчого шляху засновників «польської школи»; визначено, які прийоми та техніки знаходили втілення в агітаційних плакатах. Проаналізовані роботи Г. Томашевського, Я. Леніца та особливості дизайну їх плакатів, основні графічні прийоми агітації.
Наукова новизна. Висвітлено вплив низки обставин на розвиток плакатного мистецтва та проаналізовано специфіку графічних прийомів агітації у плакатах Г. Томашевського, Я. Леніца.
Практична значущість. Дослідження сприятиме ґрунтовному вивченню мистецького явища – «польська школа плаката» та графічних прийомів агітації у плакатах її засновників. Це, своєю чергою, сприятиме розвитку креативного та мистецького мислення здобувачів вищої освіти освітньої програми «Графічний дизайн».