ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ ГРОМАДСЬКОГО ЛЕКТОРІЮ ЯК ОСВІТНЬОЇ СКЛАДОВОЇ КРЕАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА СУЧАСНОГО МІСТА
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.4.4Ключові слова:
лекторій, дизайн інтер’єру лекторію, освітній простір, культурний простір, креативні технології, соціокультурне середовищеАнотація
Метою дослідження є виявлення особливостей дизайну громадського лекторію як освітньої складової соціокультурного середовища сучасного міста.
Методологія. Дослідження базується на структурно-системному, історико-культурологічному, мистецтвознавчому, компаративному та логічному методах. Джерельною базою дослідження є наукові статті українських та зарубіжних авторів, проєкти-аналоги громадських лекторіїв в Україні та закордоном.
Результати. Визначено вплив громадського лекторію на формування культурних та соціальних інтересів мешканців сучасного мегаполісу. Проаналізовано типи приміщень лекторію з точки зору приналежності до соціокультурних освітніх просторів, що є інструментом формування креативного суспільства. Розроблено класифікацію громадських лекторіїв за основними ознаками. Проаналізовано український та закордонний досвід проєктування громадських лекторіїв та узагальнено особливості дизайну їх інтер’єрів.
Наукова новизна. Уточнено поняття лекторію як складової креативного міського простору, що має вплив на формування соціокультурного середовища міста та підвищення обізнаності сучасного населення. Проаналізовано та систематизовано український та закордонний досвід створення освітніх громадських лекторіїв.
Практична значущість. Проведені дослідження щодо виявлення особливостей соціокультурної ролі сучасного громадського лекторію як різновиду міського креативного середовища, а також основних засад дизайну його приміщень стануть корисними для сучасної практики дизайну та популяризації освітніх просторів.