ЗОВНІШНІ МАРКЕРИ ДІЛОВОГО ІМІДЖУ СУЧАСНОГО ПОЛІТИКА

Автор(и)

  • Р. Д. Міхайлова Київський національний університет технологій та дизайну
  • О. В. Костюченко Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.2.10

Анотація

Метою статті є виявлення зовнішніх факторів створення іміджу, особливостей
презентації іміджу через маркери форми та стилю – свідоме обрання силуету одягу, взуття,
зачіски, макіяжу, аксесуарів, кольорової гами й інших елементів, приналежних до сфери візуалізації,
мистецтва та дизайну.
Методологія. В дослідженні застосовані аналіз та синтез, історичний та компаративний
підхід, типологічні побудування за мистецтвознавчими критеріями образності.
Результати. На основі комплексного аналізу теоретичних положень, сформованих у
ділянках соціології, політології, психології, акцентовано підходи до даної проблематики в аспекті
дизайну – як проєктно‐конструктивної форми, стилістичного рішення. Поняття ділового іміджу
конкретизовано на прикладі формування зовнішнього вигляду політиків різних країн і рангів,
тобто як іміджу/образу. Підсумовано, що діловий/політичний імідж: 1) проєктується з
урахуванням особливостей діяльності та зовнішніх якостей особи, реалізуючи пізнавальну,
номінативну, естетичну адресну функції; 2) створюється в масовій свідомості цілеспрямовано або
стихійно, за візуальним принципом, з урахуванням семіотичної, когнітивної, емоційно-оціночної,
образно‐естетичної складових, що передаються назовні вербальними, подієвими та
контекстними каналами сприйняття суб’єктів політичної реальності; 3) при дотриманні правил
ділового протоколу, зовнішні елементи ділового іміджу змінюються внаслідок об’єктивних
обставин, віяній моди, вимог часу; 4) забезпечення повноти зовнішніх маркерів образу/іміджу є
результатом проєктно‐естетичної роботи професійних стилістів, іміджмейкерів, дизайнерів
моди. Підкреслено, що зорове сприйняття цілісного образу/іміджу та його складових: одягу,
взуття, зачіски, аксесуарів, парфумів і косметики, поряд із поведінковими ознаками та емоційним
посилом, чинить найсильніше враження.
Наукова новизна. Сформовано характеристики ділового/політичного іміджу на
теоретичному та практичному рівні: систематизовано уявлення про основні маркери
дизайнерсько‐стилістичних рішень іміджу/образу політика; виявлено та конкретизовано провідні
тенденції формування ділового стилю модерного часу у світі та в Україні.
Практична значущість. Розкриття даного питання сприяє більшій ефективності
проектування іміджу як на теоретичному, так і практичному рівнях.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Опубліковано

2023-01-31

Як цитувати

Міхайлова, Р. Д., & Костюченко, О. В. . (2023). ЗОВНІШНІ МАРКЕРИ ДІЛОВОГО ІМІДЖУ СУЧАСНОГО ПОЛІТИКА. Art and Design, (2), 121–136. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.2.10

Номер

Розділ

Articles