АДАПТИВНИЙ ДО ВІКУ ДИЗАЙН УПАКОВКИ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2024.2.1Ключові слова:
принципи дизайну, людиноцентричність, старіння, дизайн упаковки, адаптований до віку дизайнАнотація
Мета: проаналізувати застосування та розвиток дизайну упаковки, спрямованого на потреби людей похилого віку для вирішення викликів, що виникають у зв'язку зі старінням. Окреслити підходи у просуванні дизайн-продуктів та перспективи розвитку дизайну упаковки, орієнтованого на потреби людей похилого віку.
Методологія. Застосовано загальні принципи наукового пізнання: систематизація, порівняння та узагальнення в контексті досліджуваної проблеми, що дало змогу визначити та обґрунтувати існуючі теорії, концептуальні підходи до розуміння особливостей дизайну упаковки. Використання системно-аналітичного методу призвело до створення концептуальних засад для виявлення наукових перспектив розуміння методів і практик інтеграції у підходах, адаптивного до віку дизайну упаковки.
Результати. Проведено аналітичний огляд теорій дизайну упаковки, спрямованого на потреби людей похилого віку, визначено методи застосування та практики принципів дизайну, спрямованого на потреби людей похилого віку, у дизайні упаковки. Інтеграція висновків наукових досліджень забезпечила комплексне джерело для практичної реалізації.
Наукова новизна. Окреслено концепцію дизайну упаковки, що враховує проблеми старіння, надає інноваційні та практичні рішення, привносячи гуманістичну перспективу та інтелектуальні підходи до майбутнього дизайну упаковки.
Практичне значення. Відповідно до суспільного виклику щодо проблем старіння населення, ініціатива спрямована на привернення уваги у галузі дизайну упаковки до проблем з цим пов'язаних, що сприятиме вдосконаленню та інноваціям у відповідних продуктах та послугах з метою покращення якості життя людей похилого віку.