ВЗАЄМНЕ ЗБАГАЧЕННЯ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПОВОЄННІЙ УКРАЇНІ ШЛЯХОМ САМООРГАНІЗОВАНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ТВОРЧИХ ІНДИВІДУУМІВ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2024.4.3Ключові слова:
дизайн середовища, гібридне предметне середовище, самопізнання, саморегуляція, евристичні метамоделі, дизайн-мислення, метамоделі пізнання, дизайн, когнітивна візуалізаціяАнотація
Мета роботи: пошук нових ідей метамоделювання фізичної і цифрової реальності та розробка міждисциплінарних засобів, які підвищують творчий та інноваційний потенціал.
Методологія дослідження включає методи міждисциплінарного аналізу і когнітивного метамоделювання фізичної та цифрової реальності.
Результати. Запропоновано нові парадигми, гібридні універсалії та універсуми, а також методику формування інтегрального мислення. Їх взаємодоповнюваність відкриває нові можливості для підвищення ефективності динаміки візуальних комунікацій. Виявлено зв'язок узагальненого принципу додатковості Н. Бора з тектонічною впорядкованістю фрактальної природи та взаємодоповнюваністю принципів біоніки, евристики та когнітивної науки, який відкриває принципово нові можливості для використання різних підходів у дизайні моди та предметного середовища життєдіяльності людини. Запропоновані метамоделі творчого мислення, що охоплюють ключові типи дизайну – інформаційний, динамічний і візуальний. Обґрунтовано нові можливості для розвитку теорії та практики дизайну середовища та його предметного наповнення на основі гібридних структур та метамоделей.
Наукова новизна: вперше розроблено метаметодологію інтеграції творчих особистостей, яка сприяє розвитку творчого потенціалу, покращенню психічного здоров’я та функціональної безпеки.
Практична значущість. Розроблено інноваційну методологію виявлення особливостей пізнання гармонії фрактальної природи та її застосування в процесі розвитку метамислення як здатності пізнавати, аналізувати та змінювати своє мислення. Впроваджено інтегративний коефіцієнт когнітивних спотворень і інтегративні критерії оцінки творчого потенціалу індивідуума. Запропоновано інноваційну методологію виявлення явних і прихованих когнітивних спотворень за допомогою ШІ-трансформера. Взаємодоповнюваність цих результатів є основою нової ідеї самоорганізації творчих особистостей, яка спрямована на інтеграцію освіти в післявоєнній Україні до єдиного європейського простору вищої освіти та примноження людського та інтелектуального капіталу України.