АКАДЕМІЧНІ ДИСЦИПЛІНИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА: РИСУНОК
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.2.7Ключові слова:
рисунок, академічна дисципліна, композиція, графічні засоби, проєкт, художнє деревоАнотація
Мета: проаналізувати значення теоретичних й практичних знань та вмінь, отриманих при вивченні академічного рисунку студентами кафедри декоративно-прикладного мистецтва Косівського інституту прикладного та декоративного мистецтва ЛНАМ. Методологія. Використано аналітичний та комплексний підходи до предмету дослідження, структурний аналіз, методи спостереження та моделювання, а також порівняльний аналіз, які дозволили виявити особливості застосування рисункових прийомів у реалізації проєктів декоративно-прикладного мистецтва. Результати. Визначено значення рисунку як академічної дисципліни у процесі підготовки фахівців та реалізації проєктів декоративно-прикладного мистецтва. Виявлено, що особливе значення має аналіз форми об’єкту, його конструкції (архітектоніки) та матеріалу, тоді як графічні засоби, характерні для рисунку, найчастіше використовуються для нанесення орнаменту на поверхню виробу. Підкреслено важливість ескізування, спрямованого на теоретичне осмислення існуючих форм; пошук нових форм і конструкцій відповідно до попереднього задуму та особливостей матеріалу. Окрему увагу приділено значенню рисунку у вихованні естетичних уявлень студентів та створенні художньо-виразних творів мистецтва. Наукова новизна полягає у виявленні теоретичних і практичних вмінь і навиків, які студенти декоративно-прикладних спеціальностей отримують у процесі опанування академічного рисунку та способів їхнього використання під час створення проєктів і творів декоративного мистецтва на базі Косівського інституті прикладного та декоративного мистецтва ЛНАМ. Практична значущість. Отримані результати можуть бути враховані при викладанні фахових дисциплін, розробці методичних рекомендацій до них, у подальших наукових дослідженнях.