Дизайн української патріотичної поштової марки як ідентифікація держави у світовій глобалізації
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2025.2.5Ключові слова:
поштовий знак, посткросинг, візуальна культура, глобальне суспільство, дизайн-проект, ідентичністьАнотація
У період пошуку державної ідентифікації візуальна культура поштових марок відіграє важливу соціально-патріотичну складову репрезентації особливостей держави та історичних подій у контексті глобальної геополітики. Основна мета дослідження – визначити синхронність соціальних конструктів, поглядів, колективних уявлень українців із дизайном української патріотичної марки. Удослідженні використовуються загальнонаукові історіографічні та спеціальні методи. Аналіз соціальної гри Postcrossing показав, що поштові марки та епістолярний стиль зазнають значної трансформації та популярності в суспільстві та за його межами, що суперечить трактуванню «архаїчності поштових марок». Встановлено, що суспільний попит якісно вплинув на динамічний розвиток випуску марок в Україні. Оголошення конкурсів на вибір оптимального та актуального дизайну поштової марки підтвердило досить стійке позиціонування цього сегменту графічної продукції як інструменту державотворчої візуальної комунікації. Динаміка інтересу та актуальності дизайну поштової марки відображена у виконанні низки високохудожніх робіт, зокрема дипломних робіт студентів кафедри дизайну та основ архітектури НУ «Львівська політехніка». Дизайн-проекти продемонстрували, що в цьому типі візуальної культури важливо враховувати три основні компоненти: функцію з її специфічними стандартами та вимогами, тему та пошук відповідної і чітко визначеної образної, стилістичної мови. За умови врахування цих сегментів у проєктуванні поштових марок, вони виконуватимуть не лише функцію державного знака, а й сприятимуть формуванню цілісної айдентичності України, адаптованої до глобального простору.