ПОРІВНЯЛЬНИЙ ОГЛЯД СВІТОВИХ ФЕСТИВАЛІВ ВІДЕОМЕППІНГУ ТА ВІДЕОПРОЕКЦІЙНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.3.4Анотація
Мета: провести порівняльний аналіз світових фестивалів відеомеппінгу та проекційного мистецтва, встановити закономірності та тенденції, провести узагальнення за стилістичним спрямуванням подій та сформувати рекомендації для проведення аналогічних подій в Україні.
Методологія. Для дослідження використано емпіричний метод опису фестивалів із літературних джерел та мережі Інтернет, а також метод порівняльного аналізу.
Результати. Проаналізовано та систематизовано основні дані про фестивалі відео-меппінгу та відеопроекційного мистецтва, що дозволило відстежити ключову статистичну інформацію, що їх характеризує. Аналіз виконано за такими ознаками: місто та країна проведення, рік заснування, тривалість, наявність конкурсної складової, кількість відвідувачів та першій та крайній події, кількість інсталяцій, учасників та представлених країн на останньому фестивалі. Встановлено, що фестивалі відеомеппінгу зазвичай відбуваються завдяки спонсорським коштам та часто їхня рентабельність є дискусійною. Основною метою проведення таких фестивалів є розкриття туристичного потенціалу міст, збагачення їх культурного життя, висвітлення їхньої історії сучасними засобами художньої творчості та інтеграція локальної спільноти митців у світове творче спів-товариство. На основі отриманих даних можна стверджувати, що застосування імерсивних технологій на тлі фактично довільного середовища може суттєво підвищити туристичний потенціал міст та населених пунктів загалом.
Наукова новизна. Вперше проведено порівняльний аналіз фестивалів відеомеппінгу в українській мистецтвознавчій літературі з метою отримання кількісних та якісних даних.
Практична значущість. На основі отриманих даних є змога інтерполювати закономірності світових фестивалів відеомеппінгу до реалій пост-воєнної України та залучити молодих митців та світову спільноту медіа-артистів для розкриття туристичного потенціалу українських міст засобами імерсивних технологій.