ОБРАЗИ ПРИРОДИ В ЯПОНСЬКІЙ ГРАФІЦІ XVII – XX СТОЛІТТЯ ТА ЇХ ВІДОБРАЖЕННЯ В ЕКОЛОГІЧНОМУ ПЛАКАТІ

Автор(и)

  • К. К. Шауліс Харківська державна академія дизайну і мистецтв

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2018.4.13

Ключові слова:

екологія, дереворит, гравюра, живопис, плакат

Анотація

Метою роботи є розвідка зародження і розвитку образів природи в мистецтві Японії та дослідження їх відображення в екологічному плакаті. Для виявлення екологічного напряму в мистецтві було використано метод класифікації та системний, а також порівняльно-історичний методи; метод образно-стилістичного аналізу.  У  статті  розглянуто  етапи  розвитку  японського  мистецтва  та виявлено основні тенденції розвитку екологічного напряму в мистецтві. На підставі робіт провідних митців проаналізовано стрижневі образи природи в живописі та графіці Японії. Доведено, що образи природи, що їх відображали майстри в своїх графічних та живописних роботах  XVII-XX  ст.,  знайшли  відображення  у  японських  екологічних  плакатах. Обґрунтовано,  що  кожним  новим  витком  розвитку  японського  пейзажного  жанру  образи
природи,  що  їх  використовують  майстри  у  своїх  роботах,  значно  еволюціонують  та розкриваються  по-новому,  переходячи  від  констатування  та  опису  до  віддзеркалення глибинних питань людства. Аргументовано, що активне відображення образів природи в гравюрі починається на її завершальному етапі, коли набувають розвитку жанри фукей-га (пейзаж), квіти й птахи (катьо-га), в яких досить яскраво демонструється любов японців до  оточуючого  світу.  Продемонстровано,  що  найбільш  розмаїто  образи  природи розкриваються  з  виникненням  мистецтва  плакату.  Як  самостійна  художня  одиниця плакат  з’являється  досить  пізно,  але  доволі  прудко  нживає  виняткової  популярності. Завдяки лаконічності та значному діапазону художніх прийомів він став одним з провідних видів художнього самовираження та транслювання інформації, тому дуже активно набув розповсюдження в мистецькій сфері Японії та світу.
Наукова  новизна  публікації  полягає  у  тому,  що  в  перше  проведена  загальна систематизація  образів  природи  в  японській  графіці  та  виявлено  їх  відображення  в японському екологічному плакаті. Практична  значущість  полягає  у  можливості  використання  отриманих результатів  в  наукових  дослідженнях  з  історії  мистецтв;  у  підготовці  методичних розробок, посібників та хрестоматій з історії східного мистецтва та історії графічного дизайну;  у  розробці  лекцій,  практичних  і  семінарських  занять  у  межах  навчальних  курсів «Історія плакату», «Історія мистецтва Японії», «Історія мистецтв країн Сходу», «Історія дизайну», «Загальна історія мистецтв».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-04

Як цитувати

Шауліс, К. К. (2019). ОБРАЗИ ПРИРОДИ В ЯПОНСЬКІЙ ГРАФІЦІ XVII – XX СТОЛІТТЯ ТА ЇХ ВІДОБРАЖЕННЯ В ЕКОЛОГІЧНОМУ ПЛАКАТІ. Art and Design, (4), 139–146. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2018.4.13

Номер

Розділ

Articles