ПРОСТОРОВА ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ТА ШКІЛЬНЕ МЕБЛЮВАННЯ КІНЦЯ XVIII – МЕЖІ XX СТОРІЧЧЯ

Автор(и)

  • Д. Ю. Косенко Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.9

Ключові слова:

навчальний простір, меблювання школи, рядно-фронтальна організація класу, XIX сторіччя

Анотація

Виявлення особливостей організації та меблювання навчального простору школи у період кінця XVIII – межі XX ст. Методика дослідження базується на історико-культурному методі. Джерельною базою є твори образотворчого мистецтва, наукова та технічна література досліджуваного періоду, матеріальні пам’ятки.   У  середині  XVIII  ст.  з  започаткуванням  в  Європі державних  систем загальної шкільної освіти змінюються форми та методи організації навчальної роботи та,  відповідно,  підходи  до  організації  простору  класу.  Виникає  та  поступово розповсюджується стаціонарна рядно-фронтальна організація навчального простору, що домінує  протягом  усього  досліджуваного періоду.  Лише  на  межі  XX  ст.  цей  підхід  зазнає критики  з  боку  педагогів-реформаторів,  розпочинаються  пошуки  альтернативних
підходів. Таким чином, кінець XVIII  – межу XX ст. можна розглядати як окремий період в розвитку організації навчального простору. В цьому періоді можна виділити два етапи. Початковий етап відрізняється утилітарним підходом до організації простору, меблевої комплектації та формоутворення меблів. Орієнтовно з 1840-х у США та 1860-х років у
Європі  розпочинається  новий  етап  розвитку  навчального  простору  школи,  що характеризується  науково-гігієнічним  підходом.  На  цьому  етапі  також  виникає промислове  виробництво  шкільних  меблів,  у  меблевому  формоутворенні  починають відігравати певну роль естетичні чинники.  Наукова  новизна.  Розвиток  просторової  організації  шкільних  класів  кінця  XVIII  – межі XX ст. вперше розглядається як окремий період розвитку навчального простору. На основі  виявлення  характерних  рис  шкільного  меблювання  та  організації  простору  класу уточнено  часові  межі  зазначеного  періоду.  Виявлено  та  охарактеризовано  етапи розвитку шкільного меблювання в межах досліджуваного періоду.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-13

Як цитувати

Косенко, Д. Ю. (2019). ПРОСТОРОВА ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ТА ШКІЛЬНЕ МЕБЛЮВАННЯ КІНЦЯ XVIII – МЕЖІ XX СТОРІЧЧЯ. Art and Design, (1), 105–116. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.9

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають