ОБРАЗНЕ МИСЛЕННЯ В СТРУКТУРІ ВІТЧИЗНЯНОЇ ДИЗАЙН-ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.2.8Ключові слова:
творчий процес, образне мислення, уява, дизайнер, дизайн-освіта, проектна культураАнотація
Мета. Виявити особливості та складові образного мислення в контексті навчальних завдань мистецьких дисциплін з професійної підготовки дизайнерів на сучасному етапі розвитку вітчизняної дизайн-освіти. У дослідженні застосовані такі методи: аналітичний, систематизації та узагальнення, що забезпечило достовірність та обґрунтованість результатів дослідження. Розглянуто особливості підготовки дизайнерів в освітній сфері в контексті опанування ними образотворчої бази як важливої складової комплексу навчальних дисциплін в структурі вітчизняної дизайн-освіти. Увагу приділено аспектам розвитку образного мислення, його внутрішній природі та сутнісним характеристикам. На прикладі вирішення декоративного натюрморту висвітлюються різні рівні завдань, які ставляться перед студентами-дизайнерами з метою оволодіння ними образотворчими знаннями. З’ясовано роль цього початкового курсу, введеного в навчальний процес, в плані професійної підготовки та особистісної реалізації творчих здібностей дизайнерів. Наукова новизна полягає у визначенні та висвітленні основних складових образного мислення,
що дозволило окреслити шляхи та методи формування образотворчої грамотності в структурі сучасної дизайн-освіти.
Практична значущість. Система живописно-графічних завдань може стати основою для подальшого вдосконалення учбових програм „Живопис”, „Основи художньої графіки”. Матеріали дослідження можуть враховуватися при вивченні суміжних проблем з підготовки студентів-дизайнерів і викладачів художніх і педагогічних закладів освіти.