ОСОБЛИВОСТІ ДЕКОНСТРУКТИВІЗМУ В КОЛЕКЦІЯХ ЯПОНСЬКИХ ДИЗАЙНЕРІВ ОДЯГУ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2020.4.14Ключові слова:
дизайн костюму, проектування одягу, деконструкція, деконструктивізм, японський дизайн, постмодернізмАнотація
Мета роботи – дослідити характерні прояви деконструкції в творчості японських дизайнерів одягу, проаналізувати основні методи проектування та проектно-композиційні особливості фешн-деконструкції. Методологія. Методологічною базою даної статті є системно-інформаційний та візуально-аналітичний методи дослідження. Застосовано структурний аналіз трансформацій художньо композиційних елементів та метод порівняльно-історичного аналізу. Результати дослідження. Виявлено основні принципи та прийоми деконструкції в дизайні одягу. Визначено проектно-композиційні особливості деконструкції (форма, силует, конструкція, пластика, фактура, декор, колористичне вирішення костюму) в творчості японських дизайнерів одягу. Систематизовано та узагальнено основні принципи деконструкції у творчості Рей Кавакубо, Іссей Міяке, Йоджі Ямамото, простежено, які комбінації ознак притаманні кожному з дизайнерів, проаналізовано їх спільні та відмінні ознаки. Наукова новизна полягає у визначенні та систематизації основних проектно-композиційних особливостей деконструкції в дизайні одягу. Проаналізовано основні принципи деконструкції в колекціях японських дизайнерів одягу, підкреслено важливість концептуальної складової їх творчості. Практична значущість. Системний аналіз характеристик деконструкції в дизайні одягу дає можливість її якісно нових інтерпретацій та проектування унікальних колекцій одягу. Матеріали статті можуть бути використані у наукових дослідженнях, присвячених деконструкції