НАЇВНЕ МИСТЕЦТВО: ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО СПРИЙНЯТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.3.4Ключові слова:
мистецтво наївістів, примітив, міфологічність, художній образ, мистецтво аутсайдерівАнотація
Метою статті є визначення специфіки поняття «наїву», аналіз особливостей творів мистецтва цього напряму, їх характерних ознак на основі образотворчих робот українських наївістів. Основа методології дослідження включає мистецтвознавчий аналіз, комплексне використання історичного і порівняльного методів, системний аналіз, синтез, узагальнення. Результати.Окреслено поняття «наїву», виокремлена його специфіка відносно близьких, але не тотожних термінів, таких як «мистецтво примітиву» та «мистецтво аутсайдерів», розглянуті складові розвитку даного напряму. На прикладі творчості представників українського наївного мистецтва визначено характерні особливості цього напряму. Підкреслена актуальність застосування художніх образів «наїву» в реаліях сучасного дизайну. Наукова новизна. Досліджено категорію «наїву», художньо-композиційні особливості цього виду мистецтва на творчості окремих українських художників-наївістів, визначені характерні візуальні прийоми даного мистецького спрямування, які є актуальними для застосування в сучасних дизайн-проектах. Практична значущість. Виявлення особливостей творчої реалізації даного напряму може сприяти як подальшим дослідженням цього актуального для дизайну постмодерну виду мистецтва, так і надихати на вивчення мистецтва наївістів у відповідних навчальних курсах студентів-дизайнерів з метою підвищення їх конкурентноздатності у творенні візуальної культури сучасного соціуму на грунті близьких до національної ментальності образів.