ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.2.5Ключові слова:
конкурентна стратегія, ринкова безпека, конкурентний потенціал підприємства, матриця вибору конкурентних стратегійАнотація
У статті розглянуто проблему вибору ефективної конкурентної стратегії підприємства в умовах сучасного ринкового середовища. Доведено, що успішний розвиток підприємств має базуватися на реалізації науково обґрунтованих управлінських рішень у кожній сфері його функціонування, які враховують фактори впливу як зовнішнього, так і внутрішнього середовища. Встановлено, що використання можливостей та попередження загроз діяльності підприємства дозволяють здійснювати економію фінансових ресурсів щодо впровадження стратегій поведінки на ринку. Особливий акцент зроблено на необхідності ретельно відстежувати поведінку конкурентів та виважено здійснювати вибір та реалізацію конкурентних стратегій, спрямованих на досягнення більших економічних вигод та збільшення кола лояльних споживачів. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування та вдосконалення методичного забезпечення вибору конкурентної стратегії з урахуванням потенційних можливостей підприємства та його ринкової безпеки. Запропонований методичний підхід до формування конкурентної стратегії передбачає визначення положення підприємства в матриці, критеріями позиціонування в якій є рівень його ринкової безпеки та обрана складова конкурентного потенціалу. Вибір останньої здійснюється на основі аналізу існуючих конкурентних переваг за кожною складовою. Використання матриці вибору конкурентних стратегій передбачає аналіз альтернатив довгострокової поведінки підприємства на ринку в рамках кожного квадранту та дозволяє наочно визначити «вузькі» місця функціонування.