ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ОФІСНОЇ НЕРУХОМОСТІ В ІТ-СЕГМЕНТІ ЯК СКЛАДОВОЇ МАРКЕТИНГУ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.2.9Ключові слова:
ринок офісної нерухомості, ІТ-сегмент, попит та пропозиція на ринку офісної нерухомості, гнучкий офіс, коворкінг, організація офісного простору, «зелене» будівництвоАнотація
Статтю присвячено аналізу українського ринку офісної нерухомості в ІТ-сегменті. Акцентовано увагу на тому, що впровадження інформаційних технологій в усі сфери бізнесу і повсякденного життя сприяє стрімкому зростанню кількості ІТ-компаній і програмістів в Україні в останні роки. Встановлено, що ефективне функціонування ІТ-сегмента залежить від багатьох факторів, у тому числі від комфортного, функціонального і технологічного офісу, в якому він здійснює свою діяльність. На українському ринку ІТ-сегмент займає лідируючі позиції щодо попиту на оренду офісної нерухомості і активно впроваджує інновації в офісний простір. За даними аналітиків компанії JLL, в 2017 році близько 50% попиту в сегменті офісної нерухомості було сформовано ІТ-компаніями, що підвищує їх привабливість для орендодавців як потенційних орендарів. Крім того, ІТ-компанії укладають договори оренди на тривалий термін і є стабільними платниками. Актуальність вивчення переваг ІТ-компаній в питанні вибору нерухомості посилюється їх високими вимогами до об’єкта нерухомості, оскільки для працівників таких компаній офіс є не лише місцем роботи, але й життя (гнучкий графік роботи, 24/7). У провідних ІТ-компаніях важливою конкурентною перевагою для залучення цінних висококваліфікованих співробітників є не тільки рівень заробітної плати, а й комфортабельний функціональний офіс. Доведено, що ефективний розвиток сучасного ринку офісної нерухомості неможливий без використання комплексного маркетингового підходу, за якого цей ринок розглядається як сфера спільної взаємовигідної діяльності орендаря і орендодавця і який передбачає їхнє співробітництво як повноправних партнерів для встановлення та підтримки довгострокових ділових відносин. Зроблено висновок про те, що сучасний маркетинговий підхід сприяє оптимальній організації офісного простору для орендатора, а в орендодавця з’являється можливість формування довгострокових договорів оренди з вигідним і стабільним партнером.