ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ОФІСНОЇ НЕРУХОМОСТІ В ІТ-СЕГМЕНТІ ЯК СКЛАДОВОЇ МАРКЕТИНГУ ПОСЛУГ

Автор(и)

  • Юлія Миколаївна Тер-Карапетянц Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Олена Миколаївна Афанасьєва Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.2.9

Ключові слова:

ринок офісної нерухомості, ІТ-сегмент, попит та пропозиція на ринку офісної нерухомості, гнучкий офіс, коворкінг, організація офісного простору, «зелене» будівництво

Анотація

Статтю присвячено аналізу українського ринку офісної нерухомості в ІТ-сегменті. Акцентовано увагу на тому, що впровадження інформаційних технологій в усі сфери бізнесу і повсякденного життя сприяє стрімкому зростанню кількості ІТ-компаній і програмістів в Україні в останні роки. Встановлено, що ефективне функціонування ІТ-сегмента залежить від багатьох факторів, у тому числі від комфортного, функціонального і технологічного офісу, в якому він здійснює свою діяльність. На українському ринку ІТ-сегмент займає лідируючі позиції щодо попиту на оренду офісної нерухомості і активно впроваджує інновації в офісний простір. За даними аналітиків компанії JLL, в 2017 році близько 50% попиту в сегменті офісної нерухомості було сформовано ІТ-компаніями, що підвищує їх привабливість для орендодавців як потенційних орендарів. Крім того, ІТ-компанії укладають договори оренди на тривалий термін і є стабільними платниками. Актуальність вивчення переваг ІТ-компаній в питанні вибору нерухомості посилюється їх високими вимогами до об’єкта нерухомості, оскільки для працівників таких компаній офіс є не лише місцем роботи, але й життя (гнучкий графік роботи, 24/7). У провідних ІТ-компаніях важливою конкурентною перевагою для залучення цінних висококваліфікованих співробітників є не тільки рівень заробітної плати, а й комфортабельний функціональний офіс. Доведено, що ефективний розвиток сучасного ринку офісної нерухомості неможливий без використання комплексного маркетингового підходу, за якого цей ринок розглядається як сфера спільної взаємовигідної діяльності орендаря і орендодавця і який передбачає їхнє співробітництво як повноправних партнерів для встановлення та підтримки довгострокових ділових відносин. Зроблено висновок про те, що сучасний маркетинговий підхід сприяє оптимальній організації офісного простору для орендатора, а в орендодавця з’являється можливість формування довгострокових договорів оренди з вигідним і стабільним партнером.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Юлія Миколаївна Тер-Карапетянц, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

викладач кафедри економіки і маркетингу Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця

Олена Миколаївна Афанасьєва, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

старший викладач кафедри управління соціальними комунікаціями Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-01

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ