СУЧАСНІ НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.3.1Ключові слова:
професійне навчання, ринок праці, ринок освітніх послуг, робоча сила, інноваційні освітні технологіїАнотація
У статті досліджено проблемні питання щодо пошуку методів зниження масштабів безробіття за рахунок активного підвищення рівня зайнятості населення на діючих і на знову створюваних високоефективних робочих місцях. Доведено, що одним із найважливіших напрямів зниження соціальної напруги в суспільстві, підтримки шукачів роботи виступає розвиток новаторської системи професійної підготовки та перепідготовки безробітних, що здатна взяти на себе реінтеграцію суб’єктів навчання до трудової діяльності, активізацію взаємодії всіх учасників соціального діалогу, а також проведення моніторингу ринку праці в професійно-кваліфікаційному розрізі. Доведено, що одним із заходів подолання диспропорції між попитом та пропозицією на ринку праці є професійне навчання осіб, які тимчасово залишились без роботи. В результаті дослідження визначено, що нагальною потребою в Україні є формування нових взаємовідносин у царині «ринок праці – ринок освітніх послуг», драйверами яких мають стати професійне навчання під конкретні замовлення роботодавців; якісний моніторинг потреб у робочих місцях; посилення вимог до професійної компетентності фахівців, координації та відповідності обсягу та напрямів підготовки та перепідготовки фахівців з урахуванням прогностичних тенденцій розвитку ринку праці. Представлено результати аналізу щодо організації професійного навчання безробітних та стану ринку послуг з професійного навчання в Україні. Доведено, що існуюча система організації та імплементації модульної технології професійного навчання в навчальному процесі дає змогу інтерактивно вирішувати проблеми регулювання ринку праці, реалізації державної політики зайнятості, розвитку професійного навчання безробітних, впровадження в процес їх перенавчання інноваційних освітніх технологій.