ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПРОЦЕС МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В АСПЕКТІ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ ТА ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Автор(и)

  • Олена Валеріївна Птащенко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0002-2413-7648
  • Сергій Олександрович Родіонов Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Яна Миколаївна Кущ Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.4.9

Ключові слова:

міжкультурний діалог, міжнародний маркетинг, інформація, інформаційні технології, регіональні національні ЗМІ, толерантність, соціальна комунікація, глобалізація, мова міжнаціонального спілкування

Анотація

Глобалізація засобів масової інформації як частини загальносвітового процесу інформатизації заслуговує окремого наукового розгляду, пояснення й аналізу з кількох причин, зокрема, в силу масштабів, наслідків і перспектив складного та домінуючого економічного впливу на всі сторони економіки і гуманітарну сферу суспільного життя. У сучасних умовах сформувалося стійке визначення інформаційних технологій, а саме як сукупності методів і програмно-технічних засобів, що об’єднуються в технологічний ланцюжок та забезпечують збір, обробку, зберігання, розподіл та відображення інформації. Очевидно, що культурна спільність світу забезпечується завдяки засобам масової інформації значно більшою мірою, ніж технологічними складовими глобалізації – вона є просто ширшою за такі окремі складові, як мережеві технології, мобільний зв'язок, телебачення та інше. Проте незважаючи на це, безпосередньо ЗМІ, як глобальні засоби, розвиваються істотно повільніше, ніж відокремлені технологічні рішення та компоненти глобалізації. При розгляді глобалізації через призму засобів масової інформації як інструменту розвитку міжнародного маркетингу стає зрозуміло, що вони є потужним, проте, на жаль, найчастіше руйнівним засобом, який має можливість і здатність обійти різні формальні бар’єри, такі як суверенітет, незалежність, національні особливості тощо. Не варто виключати й можливість ігнорування такого явища, як «інформаційні війни». У статті проаналізовано роль інформаційних технологій у встановленні діалогу і згоди в сучасному суспільстві, оцінюється прояв і ступінь впливу на процес міжкультурної комунікації в контексті розвитку міжнародного маркетингу та глобалізації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Валеріївна Птащенко, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

кандидат економічних наук, доцент, керівник відділу маркетингу та корпоративних комунікацій

Сергій Олександрович Родіонов, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

викладач кафедри економіки і маркетингу

Яна Миколаївна Кущ, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

студент

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-25

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ