ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ФІНАНСАМИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.6.6Ключові слова:
інформаційні системи, публічні закупівлі, державний бюджет, державні позабюджетні фонди, суб’єкти господарюванняАнотація
У статті визначено сутність інформаційного забезпечення управління державними фінансами. Наведено перелік суб’єктів, які уповноважені створювати та обслуговувати державні інформаційні системи. Розглянуто системи, що сприяють формуванню інформаційного забезпечення управління вхідними фінансовими потоками державного бюджету, зокрема: «Податковий блок», «Інспектор», «Електронний чек» (e-Receipt), «ProZorro. Продажі». Охарактеризовано системи, які містять інформацію про транзакції Державної казначейської служби України, стан використання коштів державного бюджету, а також такі операції суб’єктів господарювання державної форми власності, як «Система публічних електронних закупівель ProZorro», «SPENDING» та «Прозорий бюджет». Виявлено, що завдяки «Автоматизованій системі оброблення пенсійної документації на базі комп'ютерних технологій» та інформаційній системі «Наша сім'я» зросла ступінь точності та прозорості виплат грошових коштів із державних позабюджетних фондів, скоротились витрати трудових ресурсів та часу уповноважених суб’єктів управління. Проведений критичний аналіз дав змогу виявити недоліки окремих державних інформаційних систем та їх організаційних засад, що негативно впливають на результативність управлінської діяльності. За рахунок застосування методу логічного узагальнення обґрунтовано необхідність та запропоновано напрямки вдосконалення організації інформаційного забезпечення управління державними фінансами України. Пріоритетним вбачається створення єдиного інформаційного порталу «Електронний уряд», до якого будуть інтегровано існуючі інформаційні системи. Це дозволить, зокрема, усунути дублювання даних, які містяться в різних інформаційних системах; забезпечити стандартизацію процесів управління вхідними та вихідними потоками державного бюджету та державних позабюджетних фондів; підвищити ефективність фінансового контролю, в т. ч. відомчого; підвищити рівень доступності суспільних благ і послуг; посилити відповідальність кожного окремого уповноваженого суб’єкта управління відповідальних посадових осіб.