SWOT-АНАЛІЗ АВТОМОБІЛЕБУДІВНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.6.12Ключові слова:
автомобілебудівна галузь, SWOT-аналіз, стратегічне управлінняАнотація
Стратегічно важливою частиною машинобудівного комплексу України є автомобілебудування. Сьогодні автомобілебудування України потребує особливої уваги, адже внаслідок сильного систематичного негативного впливу численних факторів соціально-економічного та міжнародно-політичного середовища відбулося зменшення кількості автомобілебудівних підприємств. Автовиробники, яким вдалося залишитися на національному ринку автомобілів, потерпають від комплексу складних проблем виробничого, кадрового, управлінського, інноваційно-інвестиційного, фінансового, стратегічного та ринкового характеру. Передбачається, що функціонування автомобілебудівних підприємств України в непростих динамічних умовах потребує формування новітніх стратегій їх розвитку. При цьому умовами якісного розроблення стратегічних планів є розуміння сильних і слабких сторін вітчизняних автовиробників, можливостей і загроз для їх успішного функціонування. У таких умовах актуалізується необхідність здійснення комплексного оцінювання всіх чинників впливу зовнішнього та внутрішнього середовища для визначення можливостей та перспектив розвитку автомобілебудівної галузі України. Метою статті є здійснення SWOT-аналізу автомобілебудівної галузі України. Для досягнення мети дослідження використано такі наукові методи: метод аналізу та синтезу – для виявлення сильних і слабких сторін підприємств автомобілебудування України, а також можливостей і загроз для їх успішного функціонування; системний підхід – для формування варіацій «сильні сторони – можливості», «слабкі сторони – можливості», «сильні сторони – загрози», «слабкі сторони – загрози» SWOT-матриці автомобілебудівної галузі України. На підставі результатів інтегрального оцінювання конкурентоспроможності автомобілебудівних підприємств України виявлено їх сильні та слабкі сторони. Ідентифіковано можливості та загрози для успішного функціонування підприємств вітчизняного автомобілебудування. Розроблено напрями реалізації стратегій «максі – максі», «максі – міні», «міні – максі» та «міні – міні» на підприємствах автомобілебудівної галузі України. Результати SWOT-аналізу можуть бути покладено в основу підґрунтя для розроблення стратегій розвитку вітчизняних автовиробників, а також державної стратегії розвитку автомобілебудування України в цілому у відповідності до засад гармонізаційного підходу.