ДІЛОВА РЕПУТАЦІЯ ТА ІМІДЖ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА БРЕНДУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.2.5Ключові слова:
ділова репутація, імідж, управління діловою репутацією, позитивна ділова репутація, негативна ділова репутаціяАнотація
Репутація розглядається як одна з важливих складових нематеріальних активів компанії. У сучасних умовах саме управління іміджем і репутацією дозволяє організувати обробку обчислювальних систем і полегшує розв'язування управлінських рішень у сфері комунікативної політики. Стійкість розвитку підприємства нерозривно пов'язана з його діловою репутацією: тільки за ефективного управління діловою репутацією підприємства можливо домогтися конкурентних переваг на ринку, що своєю чергою є необхідною умовою для сталого розвитку. Метою цього дослідження є узагальнення та розвиток науково-теоретичних положень щодо формування ділової репутації та іміджу організації. Саме тому розглянуто розуміння поняття «імідж» та «репутація» та виділено декілька підходів до їх інтерпретації. Розглянуто також етапи формування ділової репутації компанії, основні вигоди та переваги, що надає сприятлива ділова репутація організації. Проаналізовано ситуації, в яких позитивна репутація може допомогти підприємству та навпаки – коли негативна репутація може нашкодити підприємству. Проаналізовано етапи процесу формування іміджу і ділової репутації компанії й відповідні реакції на їх успішне завершення об'єктами комунікації з цільовими аудиторіями. Теоретико-методологічною основою дослідження є положення економічної теорії, теорій менеджменту, маркетингу, маркетингових комунікацій. Для досягнення поставленої мети в статті використано такі загальнонаукові методи дослідження, як абстрактно-логічний метод, системний підхід, методи аналізу та синтезу – для уточнення понять «репутація» та «імідж». На основі угазальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних науковців та практиків, які займаються вивченням важливості репутації для організації, уточнено зміст понять «репутація» та «імідж».