ІННОВАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОЇ ЗАРУБІЖНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Галина Павлівна Плисенко Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-0561-0732
  • Віктор Орестович Назаркевич Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.2.10

Ключові слова:

вища освіта, інновації, заклади вищої освіти, компетентності, системне мислення, штучний інтелект

Анотація

У статті висвітлено питання щодо інноваційних тенденцій сучасної вищої освіти, проаналізовано та узагальнено її ключові тренди, які є актуальними та набирають популярності в більшості країн світу. Тим самим, авторами реалізовано мету дослідження, що полягає в аналізі основних тенденцій та інновацій зарубіжної вищої освіти, а також можливостей їх реального застосування у вітчизняних закладах вищої освіти. У дослідженні використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи: наукове узагальнення та систематизація – для визначення характеристик інноваційних міжнародних тенденцій вищої освіти; порівняльний аналіз – для співставлення деяких аспектів вітчизняної та зарубіжної вищої освіти; системний аналіз – для виявлення чинників розвитку інновацій у вищій освіті; логічний синтез – для пояснення результатів дослідження. Аналіз сучасних глобальних тенденцій освіти надав підстави виокремити такі основні інноваційні тренди, як: інтеграція системного мислення, що включає в себе узгодження оцінок і дипломів на різних рівнях освіти для запобігання дублювання та покращення своєчасного засвоєння освітніх програм; створення та вдосконалення програм фінансової допомоги та моделей фінансування, що стимулюють досягнення фактичних результатів тощо; конкуренція людини та штучного інтелекту; створення і формування економічно та соціокультурно стійких громад; поєднання традиційного та нетрадиційного навчання, передусім це проявляється в застосуванні та забезпеченні гнучких можливостей для працюючих осіб, які бажають здобути другу вищу освіту або пройти перекваліфікацію; визначення та оцінка компетентностей, а також відповідність освітніх програм потребам сучасного ринку праці. Встановлено, що ігнорування зазначених вище тенденцій, застарілість стандартів вищої освіти призводять до того, що вітчизняні заклади вищої освіти не встигають за технологічним прогресом, інноваціями та все більш зростаючим попитом у релевантних фахівцях на ринку праці. Освітня система, не приділяючи достатньої уваги реаліям практичного професійного життя, на думку авторів, призводить до девальвації дипломів випускників закладів вищої освіти, а відтак і до дисбалансу на ринку праці, що характеризується досить значним рівнем безробіття серед осіб з вищою освітою.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Галина Павлівна Плисенко, Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, м. Київ, Україна

кандидат економічних наук, провідний науковий співробітник Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України, м. Київ, Україна

Віктор Орестович Назаркевич, Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, м. Київ, Україна

науковий співробітник Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України, м. Київ, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-19

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА