МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ ВИСОКИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.3.3Ключові слова:
міжнародний маркетинг, високі технології, міжнародний маркетинг високих технологій, високотехнологічні підприємства, маркетингові дослідженняАнотація
У роботі розглянуто основні підходи до формування методології дослідження міжнародного маркетингу високих технологій. Теоретичним базисом представленої концепції міжнародного маркетингу високих технологій виступає синтезування таких концепцій та теорій, як: теорія інформатизації; теорія глобалізації; теорія прав власності; концепція високотехнологічного виробництва; концепція екологічних товарів і послуг; концепція соціально-етичного маркетингу; концепція хай-тек маркетингу; концепція економіки знань; концепція стійкого розвитку; маркетингова концепція. Зважаючи на високу складність управління розвитком високотехнологічного підприємства, можливо виділити декілька основних підходів: системний, функціональний, комплексний, комунікаційно-інформаційний, динамічний та стратегічний. Виділено основні принципи розвитку міжнародного маркетингу високих технологій (єдності; пропорційності; оптимального співвідношення; адекватності; тотожності; об’єктивності; ґрунтовності; гнучкості; рівневості; відкритості і подвійності). Представлено основну гіпотезу дослідження, яка зводиться до того, що міжнародний маркетинг високих технологій може бути використаний як механізм забезпечення розвитку високотехнологічних галузей та сприятиме прискоренню процесів глобалізації та інтеграції в економіці України.