ЩОДО ПИТАННЯ МІЖНАРОДНОГО ДОСВІДУ ТА ПЕРСПЕКТИВ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ ЗНАНЬ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Надія Василівна Рощина Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-2035-8846
  • Наталя Олександрівна Черненко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-7424-7829

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.3.5

Ключові слова:

економіка знань, наука, сталий розвиток, технології, людський капітал

Анотація

У статті розглянуто основні принципи концепції економіки знань у контексті реалій України та країн Європейського Союзу. Проведено дослідження ступеня взаємозв’язку між темпами росту ВВП і добробутом громадян, з одного боку, та якістю освіти і науки – з іншого. Проаналізовано досвід Європейського Союзу у впровадженні економіки знань та можливості, які він надає Україні, а також досліджено поточний стан впровадження економіки знань в Україні та основні показники, що на нього впливають. Виходячи з отриманих даних, з’ясовано ключові причини низького рівня розвитку економіки знань в Україні. Ними виявились низька інновативність української економіки та відставання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. За результатами дослідження запропоновано шляхи вирішення цих проблем. На основі проаналізованих даних зроблено висновки про стан впровадження економіки знань в Україні. Представлено комплексні підходи до аналізу економіки знань в Україні та обґрунтовано економічну доцільність інвестицій у науку та освіту. Окреслено шляхи покращення ситуації в національній інноваційній сфері, насамперед, для підвищення конкурентоспроможності української економіки наголошується на необхідності створення сприятливого організаційного та економічного середовища для формування ринку інтелектуальної власності, розвитку інноваційного підприємницького сектору, інноваційної інфраструктури. У статті обґрунтовано, що всі ці заходи допоможуть поступово розв'язати сучасні економічні суперечності, а також забезпечити умови для впровадження інноваційної моделі економічного розвитку країни. Теоретична значущість дослідження полягає у встановленні зв’язку між освітою, наукою та економікою країн та аналізі ситуації з економікою знань в Європі та Україні. Практична спрямованість дослідження направлена на виявлення можливих шляхів впровадження економіки знань в Україні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Надія Василівна Рощина, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

кандидат економічних наук, доцент кафедри теоретичної та прикладної економіки Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Наталя Олександрівна Черненко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-19

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ