ОЦІНЮВАННЯ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ: РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Тетяна Михайлівна Власюк Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0001-9644-8608

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.4.1

Ключові слова:

кадрове забезпечення системи освіти, регіональна концентрація працівників, навантаження на одну вакансію в освіті, рух кадрів в освіті

Анотація

У статті проведено оцінювання кадрового забезпечення системи освіти України за такими напрямами: динаміка чисельності науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти України ІІІ–ІV рівня акредитації та їх концентрація за регіонами, динаміка показників діяльності аспірантури та докторантури та концентрація здобувачів наукового ступеня за регіонами; структура (питома вага) штатних працівників закладів освіти в загальній структурі зайнятості за видами економічної діяльності; показники руху кадрів у системі освіти України. Всебічне комплексне оцінювання кількісного і якісного складу кадрового потенціалу є актуальним, оскільки відображає стан і тенденції розвитку системи освіти. За результатами проведеного оцінювання визначено, що кількість науково-педагогічних працівників у закладах освіти за роками має тенденцію до скорочення, також зменшується чисельність працівників, які мають науковий ступінь та вчене звання. Негативною тенденцією є також зменшення чисельності аспірантів та докторантів за період, що аналізується. Визначено, що найбільша концентрація кадрів, задіяних у системі вищої освіти, спостерігається в місті Києві, Харківській, Львівській, Дніпропетровській та Одеській областях. Аналіз руху кадрів у сфері освіти показав, що у 2018 році інтенсивність прибуття кадрів перевищує інтенсивність їх вибуття, що є позитивною тенденцією, яка сприяє зменшенню навантаження на одну вакансію. З метою збереження та посилення кадрового потенціалу рекомендується: зменшити навчальне навантаження науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що стало б стимулом для більш якісної їх реалізації як науковців; створювати галузеві кластери із залученням суб’єктів освітньої діяльності, що сприятиме збільшенню фінансування на наукові дослідження і технічні розробки; активізувати залучення працівників закладів вищої освіти до міжнародних наукових програм, конкурсів на отримання грантів та стипендій, що сприятиме підвищенню академічної мобільності та обміну досвіду працівників системи освіти із зарубіжними партнерами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Тетяна Михайлівна Власюк, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, директор Навчально-наукового інституту сучасних технологій навчання Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Номер

Розділ

МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТИ