КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ПОКАЗНИК ЛОЯЛЬНОСТІ СПОЖИВАЧІВ У НАЦІОНАЛЬНІЙ ЕКОНОМІЦІ

Автор(и)

  • Зоя Олегівна Іванова Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.4.2

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, лояльність споживачів, імідж підприємства

Анотація

У статті досліджено поняття корпоративної соціальної відповідальності. Визначено основні чинники та стимули, що спонукають підприємців здійснювати заходи, спрямовані на підвищення рівня корпоративної соціальної відповідальності. Автором було розглянуто основні переваги дотримання підприємствами корпоративної соціальної відповідальності, що сприяють підвищенню фінансових показників, репутації компанії та лояльності споживачів, збільшенню продажів, зменшенню плинності кадрів та покращенню мотивації персоналу. Актуальність дослідження полягає в необхідності обґрунтувати такі аспекти: лояльний споживач є незмінним джерелом прибутків протягом тривалого періоду на основі того, що компанія потрапляє до пріоритетного списку вибору споживача; лояльність – це показник, що підлягає статистичній обробці, а також потребує все більшого використання математичного апарату з метою аналізу повторних покупок та факторів формування купівельної переваги у конкретній компанії, адже становленню будь-якої концепції передує аналіз даних клієнтської лояльності, ефективність вимірювання якої часто піддають сумніву. Традиційно, під лояльністю розуміють рівень задоволеності споживачів, що, на нашу думку, є помилкою. Різниця між задоволеністю та лояльністю спровокувала появу протилежних визначень з боку деяких авторiв. Тому в статті досліджено існуючі інтерпретації поняття «лояльність», що за своєю суттю охоплює різні аспекти. Було встановлено, що лояльність може проявлятись на різних рівнях: на рівні оточення; на рівні поведінки; на рівні здатностей; на рівні переконань; на рівні цінностей та на рівні ідентичності. Доведено, що в контексті національної економіки, лояльність є стратегічним показником, що досягається за умови виконання низки умов, а саме: споживач повинен відчувати стійку перевагу певного бренда, не зважаючи на інших конкурентів; мати бажання зробити повторну покупку і надалі продовжувати купувати товари певної компанії; у споживача має виникнути відчуття задоволеності по відношенню до цього бренда. Отже, корпоративна соціальна відповідальність, як показник лояльності, передбачає встановлення тривалих та взаємовигідних відносин між клієнтом та компанією, що сприяє підвищенню іміджу підприємства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Зоя Олегівна Іванова, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри підприємництва та бізнесу Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ