ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНИЙ ЗМІСТ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА З ПОЗИЦІЙ ЕВОЛЮЦІЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ДУМКИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.4.3Ключові слова:
інноваційне підприємництво, інновації, зовнішнє середовище, інноваційна діяльність, економічна теорія, ринкова економіка, глобалізація, міграція робочої сили, інноваційна активність, технології, управлінські рішення, організація виробництваАнотація
У статті досліджено ключові категорії, що характеризують феномен інноваційного підприємництва. Конкретизовано, що в понятійно-категоріальному аспекті інноваційна діяльність суб'єктів підприємництва розглядається як комплексна характеристика із взаємодоповнюючими дефініціями, які відрізняються неоднозначністю й суперечностями в їх трактуванні. Визначено, що у вітчизняній і зарубіжній економічній літературі, серед сучасних вчених і практиків не існує ані єдиної загальноприйнятої системи понять у цій галузі наукових знань, ані узгодженого визначення навіть таких основних категорій, як інновація, нововведення, винахід, підприємництво, інноваційна діяльність тощо. З’ясовано, що першоджерела розвитку економічної думки з проблем інноваційного підприємництва варто шукати в працях закордонних економістів та фахівців у галузі політекономії, які ще в далекому минулому розробляли теорії та концепції, що розкривали сутність, форми та особливості здійснення інноваційної діяльності, а також досліджували різноманітні напрями її стимулювання. Конкретизовано визначення інноваційного підприємництва, яке постає як складна категорія, що включає такі терміни, як інновація, підприємництво, інноваційний процес, інноваційна діяльність, інноваційне середовище тощо. Встановлено, що інноваційне підприємництво є життєво необхідним для ефективного розвитку національної економіки. Методологічний підхід до визначення поняття інноваційного підприємництва полягає в необхідності розглядати його на мікро- та макрорівнях.