УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.4.9Ключові слова:
цінова стратегія, структура цінової стратегії, конкурентні переваги, внутрішні фактори, зовнішні факториАнотація
Фундаментальною основою цього дослідження є уточнення поняття «цінова політика», дослідження впливу факторів на ціноутворення товарної продукції, а також розробка рекомендацій щодо вдосконалення напрямів стратегічного управління ціновою політикою підприємства. У процесі дослідження використовувались такі наукові методи, як: метод системного аналізу та логічного узагальнення – для вдосконалення заходів щодо оптимізації стратегічного управління ціновою політикою підприємства; субстратний підхід – для обґрунтування та систематизації внутрішніх та зовнішніх чинників, що впливають на формування цінової політики. У статті акцентується, що, розраховуючи ціну на товарну продукцію, підприємство прагне встановити її такою, щоб не тільки гарантувати собі отримання бажаного прибутку в короткостроковому періоді, а й в подальшому, на довгостроковий період, забезпечити її конкурентоспроможність. Доведено, що постійний підбір та зіставлення прийнятного співвідношення обсягу випуску товарної продукції та її ціни, з урахуванням попиту на ринку збуту, для суб’єкта господарювання є необхідним та перманентним процесом формування ціни. Проте постійний контроль цінової політики на рівні конкурентів, порівняння та коригування цін ще не є фактором успіху для підприємства. Формуючи та коригуючи ціни, суб’єкт господарювання має орієнтуватися на купівельну спроможність споживача, оскільки ринковий фактор відіграє ключову роль у ціноутворенні, а для багатьох підприємств саме ціна є основним інструментом регулювання рівня попиту та пропозиції. Застосування цих методів має бути одночасним, що дасть можливість компанії визначити правильну ціну та зробити продукцію конкурентоспроможною через управління якістю цінової політики. Оскільки метод обліку витрат визначає витрати, пов’язані з виготовленням та реалізацією товарної продукції, відповідно, фіксується плановий показник витрат, ринковий метод дозволяє суб’єкту господарювання оцінити те, що відбувається на ринку сьогодні. У стратегії управління ціновою політикою необхідно бачити важливість взаємозв'язку та співвідношення між стратегією збуту та маркетинговою концепцією підприємства. Отже, при формуванні стратегії цінового управління доцільно, перш за все, орієнтуватися на встановлення рівня ціни, що надасть можливість максимізувати загальний прибуток підприємства за лімітрофного забезпечення його підприємницької діяльності в конкурентному просторі, а також у відповідності до своїх цілей та специфіки діяльності розробити оптимальну для себе цінову політику та визначити стратегію управління нею.