ІНСТРУМЕНТИ ЕКОНОМІЧНОГО СТИМУЛЮВАННЯ ТОП-МЕНЕДЖЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.4.10Ключові слова:
топ-менеджер, економічне стимулювання, інструменти стимулювання, монетарні інструменти, немонетарні інструментиАнотація
У статті розглянуто основні інструменти економічного стимулювання топ-менеджерів. Запропоновано їх класифікацію та розкрито сутність інструментів економічного стимулювання менеджерів вищої ланки. У сучасних реаліях інструменти економічного стимулювання залишаються очевидним і дієвим способом мотивації менеджерів стратегічного рівня управління. Топ-менеджер є одним з найважливіших елементів трудового капіталу компанії, витрати на оплату якого та створення сприятливих умов діяльності являють собою особливий вид інвестицій у загальній структурі системи стимулювання підприємств. При проєктуванні ефективної системи оплати праці топ-менеджерів важливо знати, що стимулювання керівників має більший вплив на результати діяльності підприємства, як порівняти з винагородою інших найманих співробітників. Оцінюючи працю топ-менеджерів, варто використовувати як різні показники роботи підприємства, так і індикатори трудового вкладу менеджерів, фокусуючи їх увагу на стратегічних цілях компанії. Зважаючи на це, запропоновано класифікувати інструменти економічного стимулювання на монетарні та немонетарні. Монетарні інструменти стимулювання носять додатковий преміальний характер та підсилюють загальний механізм мотивації топ-менеджерів підприємств. Немонетарні інструменти сприяють підвищенню зацікавленості в якості своєї роботи, а також економічної безпеки підприємства. Власники підприємства, своєю чергою, застосовують всі інструменти економічного стимулювання в різних поєднаннях, обсягах та умовах, що дозволяє ефективно формувати та використовувати потенціал топ-менеджерів.