ФРАНШИЗА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ВЕДЕННЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Наталія Валеріївна Кулак Київський національний університет технологій та дизайну, Україна http://orcid.org/0000-0001-8619-8975
  • Любов Вікторівна Мурована Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0001-8638-5850

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.5.9

Ключові слова:

франчайзинг, франчайзі, франшиза, комерційна концесія, договір франчайзингу, інвестиційна діяльність, готельно-ресторанний бізнес, міжнародний досвід, підприємницька діяльність, світовий туризм

Анотація

У статті проаналізовано світові тенденції розвитку туризму та готельно-ресторанного бізнесу. Здійснено аналіз наукових дискусій щодо терміну франчайзинг, запропоновано визначення терміну франчайзинг у готельно-ресторанному бізнесі. здійснено дослідження статистичних показників прибутковості світового ринку туризму. У процесі дослідження стану світового та вітчизняного готельно-ресторанного бізнесу обґрунтовано наявність позитивних перспектив використання франчайзингових систем у готельно-ресторанному бізнесі України. Проведено наукове дослідження якісних та кількісних показників прибутковості франчайзингових компаній, що діють на ринках розвинутих країн світу. Проаналізовано результати діяльності франчайзингових мереж готельно-ресторанного бізнесу Європи та Сполучених Штатів Америки. Представлено світових лідерів застосування франчайзингу у власній підприємницькій діяльності. Результати дослідження довели пряму залежність високої прибутковості готельно-ресторанного бізнесу від кількості франчайзерів, задіяних у цій сфері. Здійснено аналіз правових особливостей регулювання відносин франчайзингу в різних країнах світу. Виявлено якісний та кількісний склад франчайзингових компаній, які здійснюють свою діяльність у галузі готельно-ресторанного бізнесу України. З’ясовано проблеми, що існують у сфері національного законодавства щодо визначення та правового регулювання інституту франчайзингу. Виокремлено фактори взаємовигідності системи франчайзингу для франчайзера та франчайзі. Розкрито причини, що гальмують процес впровадження у вітчизняний готельно-ресторанний бізнес практики використання франчайзингу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Валеріївна Кулак, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат наук з державного управління, доцент, доцент кафедри приватного та публічного права Київського національного університет технологій та дизайну, Україна

Любов Вікторівна Мурована, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

асистент кафедри підприємництва та бізнесу Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-03

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ