ФАКТОРИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ФІНАНСОВУ СТІЙКІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КРИЗИ

Автор(и)

  • Iryna M. Miahkykh Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0003-3868-9643
  • Mariana S. Shkoda Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0002-7356-4320
  • Andrii О. Radchenko Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.5.11

Ключові слова:

фінансова стійкість, банкрутство, криза, фінанси, фактори впливу

Анотація

Недостатність або повна відсутність на підприємстві доступних засобів діагностики ймовірності банкрутства унеможливлює фіксацію негативних результатів фінансово-господарської діяльності, що робить прихованим процес переходу від тимчасових локальних проблем до стабільної загальної неспроможності підприємства виконувати свої зобов’язання, тобто до втрати фінансової стійкості. Фундаментальною основою цього дослідження є визначення факторів, що забезпечують фінансову стійкість сучасного підприємства. Для вирішення поставлених завдань використовувались такі методи дослідження: метод статистичного аналізу та логічного узагальнення – для розгляду кількості підприємств, що втрачають платоспроможність та опиняються на межі банкрутства; субстратний підхід – для обґрунтування та систематизації внутрішніх та зовнішніх чинників, що впливають на фінансову стабільність підприємства. У статті доведено, що найвагомішою характеристикою оцінки діяльності підприємства є його фінансовий стан, який впливає на його конкурентоспроможність, а також гарантує сторонам ділових відносин (як підприємству, так і партнерам), що реалізація спільних економічних інтересів буде максимально ефективною. Фінансово-економічний стан підприємства, коли платоспроможність постійна в часі, а співвідношення власного і запозиченого капіталу є оптимальним для забезпечення його діяльності, і є визначеним станом фінансової стійкості. В аналітичних дослідженнях фінансової стійкості підприємства обсяг, розміщення й використання оборотних коштів є найбільш важливими показниками, врахування яких дає можливість проаналізувати фінансову стійкість і фінансовий стан підприємства, а також визначити причини можливих наявних проблем, що в подальшому стане базою для вибору антикризової стратегії, спрямованої на розробку й організацію ефективного виходу підприємства з кризового стану. Беззаперечно, доцільним є отримання комплексного показника, що враховує всі аспекти діяльності підприємства. Цей показник має охопити такі характеристики, як: наявність власного оборотного капіталу; доходність капіталу; незалежність від зовнішніх джерел фінансування. Отже, обов’язковими умовами вдосконалення управління фінансами підприємств у ринкових умовах господарювання є постійний аналіз і своєчасна діагностика змін, що відбуваються у зовнішньому та внутрішньому середовищі підприємства, а також своєчасне та максимально ефективне реагування на такі зміни для забезпечення фінансової стійкості та платоспроможності підприємства. У сучасних економічних реаліях, що характеризуються високим рівнем невизначеності, досягнення стратегічних фінансових цілей та забезпечення довгострокової фінансової стійкості підприємства неможливі без створення ефективної системи стратегічного фінансового менеджменту, невід’ємними елементами якої є механізми та системи управління ризиками зниження фінансової стійкості, мінімізації небажаного впливу зовнішнього та внутрішнього середовища на діяльність підприємства, створення умов для прийняття ефективних управлінських рішень та запланованих дій, спрямованих на подальший розвиток підприємства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Iryna M. Miahkykh, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри підприємництва та бізнесу Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

Mariana S. Shkoda, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри підприємництва та бізнесу Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-03

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ