КОНКУРЕНТНО-ІНТЕГРАЦІЙНИЙ БЕНЧМАРКІНГ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.1.2

Ключові слова:

конкурентно-інтеграційний бенчмаркінг, малі та середні підприємства, еталон, малий та середній бізнес

Анотація

Проведені дослідження базуються на ринково-інституціональній парадигмі формування і розвитку конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу малих та середніх підприємств, що включає такі етапи-ітерації, маркетингові технології, інструменти та програми, як аудит діяльності підприємства; інтерфейс порівняльно-критичного SWOT-аналізу й еталонного порівняння; прийоми функціональної декомпозиції; структурування функції якості. Застосування методологічних принципів теорій ефективного стратегічного управління, конкурентних переваг, маркетинг-менеджменту дозволило запропонувати авторську наукову позицію, згідно з якою індивідуальний бенчмаркінг, що розвивається в межах глибинної сутності бенчмаркінгу, в сучасних умовах не сприяє формуванню стійких ринків, оскільки передбачає насамперед посилення суперництва, в той час як конкурентно-інтеграційний бенчмаркінг дозволяє «витягувати» взаємні вигоди від взаємодії партнерів по бенчмаркінгу, сприяти підвищенню конкурентоспроможності учасників ринку, багаторазово посилювати потенціал маркетингового впливу на цільові аудиторії, забезпечуючи синергетичний ефект. Реалізація такої концептуальної моделі конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу, адаптованого до застосування в маркетинговій практиці українських малих та середніх підприємств, дозволяє ранжувати альтернативні стратегічні рішення щодо способів, форм і методів партнерства та взаємодії, своєчасно виробляти тактичні підходи до узгодження і координації дій, спрямованих на забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Запропонована концептуальна модель істотно доповнює теоретичний опис існуючого маркетингового інструментарію і, будучи реалізованою на практиці як методологічна основа створення системи взаємодії суб'єктів ринку, підвищує результативність діяльності й конкурентоспроможність окремих підприємств та їх продуктів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Iryna M. Miahkykh, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри підприємництва та бізнесу Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-14

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ