СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ: ЧИННИКИ ТА ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.1.4Ключові слова:
готельний бізнес, туристичні потоки, чинник розвитку, сфера послугАнотація
Статтю присвячено аналізу сучасного стану готельного бізнесу в Україні та обґрунтуванню подальших перспектив його розвитку. Розкрито ключові проблеми, які постали перед готельним бізнесом в Україні останніми роками. З початку 2014 року на ринку готельних послуг в Україні спостерігався різкий спад, на що вплинули нестабільна соціально-економічна ситуація, зовнішня збройна агресія на Сході країни, анексія Кримського півострова, а також комплекс інших системних проблем. Визначено перспективні вектори розвитку готельної індустрії. Проаналізовано динаміку та здійснено прогноз кількості готелів та аналогічних засобів розміщення в Україні. Окреслено основні тенденції в динаміці вітчизняних туристичних потоків, які мають вирішальний вплив на розвиток готельного бізнесу. Зазначається, що наразі готельна галузь переживає кризові явища. Визначено основні проблеми розвитку готельного бізнесу в Україні. Розкрито сутність чинників впливу на розвиток українського готельного бізнесу, серед яких зазначено чинники державного управління, соціальний, економічний, фінансовий, екологічний, чинник безпеки та ін. Представлено пріоритетні заходи щодо підвищення активності готельного господарства, що передбачають, зокрема, створення потужного інвестиційного мікроклімату; забезпечення туристам комфортних та безпечних умов для приїзду в Україну; проведення ефективної політики розвитку масового туризму, розроблення та реалізація відповідної концепції на урядовому рівні; переосмислення готельного збору; заходи поліпшення стану пам’яток та створення нових об’єктів масового туризму; підвищення конкурентоздатності готельного бізнесу шляхом впровадження нових моделей управління та досягнень науково-технічного прогресу на рівні окремих готелів; забезпечення прозорості діяльності, що направлена на споживача тощо. Наголошено на необхідності вченим прискорити науковий пошук стосовно нових механізмів реформування галузі, розробляти нові концепції та методи управління, адже в умовах постійної мінливості як внутрішнього, так і зовнішнього середовища, український готельний бізнес кожного разу зіштовхується з новими проблемами і викликами.