ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ БЕНЧМАРКІНГУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.1.5Ключові слова:
бенчмаркінг, малий та середній бізнес, ефективністьАнотація
Статтю присвячено обґрунтуванню особливостей застосування інструментарію бенчмаркінгу для підвищення ефективності діяльності підприємств малого та середнього бізнесу. Досліджено сутність бенчмаркінгу в розрізі специфіки його застосування підприємствами малого та середнього бізнесу. На основі узагальнення теоретичних підходів та особливостей застосування надано власне визначення бенчмаркінгу для малих та середніх підприємств. Проаналізовано основні перешкоди для успішного застосування інструментарію бенчмаркінгу малими та середніми підприємствами. Виявлено, що основним бар'єром для малих та середніх компаній при проведенні бенчмаркінгу є обмеженість ресурсів та схильність до приховування інформації. Встановлено, що застосування бенчмаркінгової методики сприяє не лише підвищенню конкурентоспроможності та ефективності діяльності суб’єктів господарювання, але й стає потужним драйвером міжгалузевої співпраці та партнерства, що виносить економічні відносини на більш високий, з погляду бізнес-взаємодії, рівень. Зроблено висновок про те, що динамічність ринкових відносин та зовнішнього оточення потребують від підприємств, особливо малих та середніх, постійного моніторингу та швидкої адаптації до змін у бізнес-середовищі. Імплементація кращого досвіду за ключовими показниками та бізнес-процесами дає змогу підприємствам малого та середнього бізнесу значно скоротити адаптаційний час та діяти на рівні з великими підприємствами, які володіють більшими фінансовими можливостями для розробки, апробації та застосування нових технологій ведення бізнесу.