ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ: СУТНІСТЬ ТА СКЛАДОВІ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.2.7Ключові слова:
інноваційний потенціал, інноваційний потенціал регіону, інноваційна діяльність, інноваційний розвиток, складові інноваційного потенціалу регіонуАнотація
Проблеми інноваційного розвитку набувають все більшого поширення в науці та практиці, оскільки інновації є джерелом економічного зростання та способом набуття конкурентних переваг. Усе це зумовлює необхідність дослідження інноваційного потенціалу як основи інноваційної діяльності не тільки на національному, а й на регіональному рівнях. Наголошується, що інноваційна політика має забезпечувати реалізацію стратегічних цілей регіону із врахуванням наявних ресурсів, а інноваційний потенціал регіону сприяє його соціально-економічному, науковому та технічному зростанню та випуску конкурентоздатної продукції. Метою статті є узагальнення теоретичних підходів та розкриття сутності поняття «інноваційний потенціал регіону». У процесі дослідження представлено особливості інноваційного потенціалу регіону та проаналізовано його основні структурні елементи. Виокремлено джерела інноваційного розвитку на регіональному рівні. Наведено функції інноваційного потенціалу регіону, а також встановлено фактори, які на нього впливають. Сформовано алгоритм аналізу стану та прийняття рішення про розвиток інноваційного потенціалу стратегічного розвитку регіону. У статті використано системний метод, метод індукції та дедукції, графічний та табличний методи. Розроблений алгоритм оцінювання стану інноваційного потенціалу має важливе практичне значення під час здійснення аналізу інноваційного забезпечення регіону. Дослідження засвідчило відсутність єдності в підходах науковців до визначення інноваційного потенціалу регіону та його структурних складових. Ця категорія розглядається як сукупність ресурсів та як здатність до реалізації цих ресурсів. Елементами інноваційного потенціалу регіону є: ринковий, інформаційний, фінансово-інвестиційний, виробничий, науково-дослідний, маркетинговий та кадровий потенціали.