РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНИ: СВІТОВИЙ ДОСВІД ТА ВІТЧИЗНЯНІ РЕАЛІЇ

Автор(и)

  • Андрій В. Лісовий Університет державної фіскальної служби України, м. Ірпінь, Україна https://orcid.org/0000-0003-1928-3138
  • Наталія І. Турчик Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет», м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.4.3

Ключові слова:

туристичний потенціал, туризм, природно-рекреаційні ресурси, культурно-історичні ресурси, організаційно-економічні ресурси

Анотація

У цій статті висвітлено туристичний потенціал як широке багатогранне поняття, що охоплює сукупність природних, рекреаційних, культурних, історичних, організаційних та економічних показників, які можуть становити передумови для розвитку певних видів туризму та туристичної галузі загалом. У статті також було визначено систему показників, що забезпечують реалізацію та розвиток туристичного потенціалу країни. Вони визначають географічне розташування, історичний, просторовий, природний, економічний, політико-правовий, екологічний, демографічний, соціальний, культурний, інфраструктурний, технологічний, організаційно-управлінський, інноваційний та кадровий потенціал. Відповідно до представлених показників, Україна має великі перспективи для розвитку туристичного потенціалу, тому було проведено SWOT-аналіз. Проаналізувавши елементи SWOT-аналізу (можливості, загрози, переваги і недоліки туристичної галузі України), було зроблено висновок, що довгостроковий розвиток туризму в країні має базуватися на таких складових: інвестиції та інновації в галузі туризму та гостинності; вдосконалення організації діяльності транспортної галузі; підготовка кваліфікованих кадрів; покращення інвестиційного клімату і законодавчого середовища; діджиталізація комунікацій, що сприятимуть організації ефективної діяльності туристичної галузі. Наголошується, що без упровадження інновацій і прогресивних європейських стандартів обслуговування гостей та відпочинку неможливо розвинути конкурентоспроможний туристичний сектор на міжнародному ринку. Основними стратегічними цілями розвитку туристичного потенціалу України до 2026 року є: створення якісного туристичного продукту на основі ефективної маркетингової діяльності; ефективне та комплексне використання існуючого потенціалу туризму та перспектив його розвитку шляхом вирішення проблем природокористування та охорони навколишнього середовища, а також покращення інфраструктури туризму; збільшення матеріально-технічної бази; забезпечення відповідності ціни та якості туристичної продукції шляхом створення умов для оптимізації організаційно-економічної структури малого та середнього бізнесу, надання податкових канікул, зелених коридорів тощо. У статті досліджено систему підготовки та підвищення кваліфікації працівників у галузі туризму та курортів. Визначено, що згідно з оцінкою показників розвитку туризму та курортів, в Україні має збільшитись кількість іноземних туристів, що в'їжджають в Україну, кількість суб'єктів туризму, надходження до місцевих бюджетів від сплати туристичного збору, обсяги доходів Державного бюджету України від функціонування суб’єктів підприємництва в галузі туризму, зростатиме кількість робочих місць у сфері туризму, а також кількість вітчизняних туристів та екскурсантів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Андрій В. Лісовий, Університет державної фіскальної служби України, м. Ірпінь, Україна

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри аудиту та економічного аналізу, Університет державної фіскальної служби України, м. Ірпінь, Україна

Наталія І. Турчик, Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет», м. Київ, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, екології та практичного підприємництва, Приватний вищий навчальний заклад Європейський університет, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-11

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ