ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ СВІТОВИХ РИНКІВ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.6.3Ключові слова:
міжнародний маркетинг, глобалізація світових ринків, міжнародна бізнес-взаємодія, управління підприємством, інноваційні продукти, високі технологіїАнотація
У статті розкрито роль методології сучасного міжнародного маркетингу в умовах глобалізації світових ринків. Визначено, що парадигма формування сутності ринкової економіки базується на методології міжнародного маркетингу. Доведено, що міжнародний маркетинг є ключовою концепцією стратегічного управління функціонуванням суб’єктів міжнародних відносин. Підкреслюється, що міжнародний маркетинг стає однією з глобальних стратегій розширення міжнародної бізнес-взаємодії. Рзроблено концептуальні засади і методи здійснення міжнародної маркетингової діяльності, сформовані на базі світового досвіду. Визначено роль маркетингу в управлінні підприємством у контексті розуміння його можливостей для вирішення завдань щодо забезпечення ефективної діяльності фірми з урахуванням вимог споживача на сучасному етапі розвитку національної і світової економік. Встановлено, що глобалізація сучасної світової економіки є вирішальним фактором розвитку міжнародного маркетингу. Проаналізовано стан розвитку міжнародного ринку з використанням високих технологій та виявлено основні тенденції щодо проривних інновацій, що можуть стати головними драйверами розвитку міжнародного маркетингу в умовах глобалізації світових ринків. Ідентифіковано трансформаційні зміни поведінки учасників глобальних ринків як передумови необхідного розвитку підходів до впровадження інструментів міжнародного маркетингу інноваційних продуктів. Представлено особливості інструментарію міжнародного маркетингу, розкрито його підґрунтя, оцінено стан його розвитку та можливості подальшого використання в діяльності суб’єктів світових ринків. Обґрунтовано проблеми розвитку сучасного міжнародного маркетингу в умовах глобалізації, що пов'язані з динамічним розвитком світового господарства, конкуренцією товаровиробників на світовому ринку, а також інтернаціоналізацією та інтеграцією суспільства. Запропоновано практичні рекомендації щодо впровадження інструментів міжнародного маркетингу для підприємств України та їх позиціонування на світових ринках в умовах глобалізації.