ТОРГОВЕЛЬНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО УКРАЇНИ У СФЕРІ ВИСОКИХ ТЕХНОЛОГІЙ: МАРКЕТИНГОВИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Олена В. Птащенко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0002-2413-7648
  • Катерина В. Ватолінська Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна
  • Олександр В. Бєкетов Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.6.6

Ключові слова:

міжнародний маркетинг відносин, високі технології, міжнародний маркетинг високих технологій, високотехнологічні підприємства, маркетингові дослідження, торговельне співробітництво

Анотація

У роботі розглянуто основні елементи міжнародного маркетингу, що сприяють формуванню торговельного співробітництва вітчизняних підприємств високотехнологічної сфери. Підкреслюється, що в сучасних реаліях ринок високих технологій є одним з найбільш швидко зростаючих; динаміка його розвитку визначається переважаючою ринковою вартістю для високотехнологічних галузей. Крім того, більшість країн світу пов'язують розвиток свого економічного потенціалу переважно з розвитком високотехнологічних секторів економіки. Відповідно до Стандартної міжнародної торговельної класифікації (Standard International Trade Classification, SITС), група ключових технологій включає виробництво таких 16 наукоємних продуктів: 1) передові продукти органічної та полімерної хімії; 2) фармацевтичні препарати; 3) сільськогосподарська хімія; 4) радіоактивні матеріали; 5) турбіни та реактори; 6) обладнання; 7) ядерні генератори; 8) гідроелектростанції та вітрові електростанції; 9) обладнання для автоматизованої обробки інформації; 10) телекомунікаційне обладнання; 11) електронне обладнання та медико-економічне обладнання; 12) напівпровідникове обладнання; 13) передова електротехнічна продукція; 14) авіаційна та космічна техніка; 15) сучасні оптичні прилади та вимірювальна техніка; 16) зброя та боєприпаси. Зазначено, що в останні десятиліття частка наукомісткої та високотехнологічної продукції в промисловому виробництві в більшості розвинених країн поступово збільшується. У той же час частка високих технологій в експорті та імпорті виробленої продукції зростає швидше, що пояснюється, з одного боку, попитом на високотехнологічну продукцію країн, що розвиваються, а з іншого – стійкою тенденцією до спеціалізації на світовому ринку та сегментацією цієї продукції, що актуалізує подальші дослідження торговельного співробітництва саме в цій сфері для України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олена В. Птащенко, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна

доктор економічних наук, доцент, професор кафедри міжнародного бізнесу та економічного аналізу, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-04

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ