УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ КЛАСТЕРНИМ РОЗВИТКОМ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА: ОСОБЛИВОСТІ ТА ТЕНДЕНЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.6.12Ключові слова:
управління трансформацією туристичних підприємств, управління інноваційним кластерним розвитком туристичного підприємництва, інноваційний потенціал, туристичне підприємництвоАнотація
Статтю присвячено дослідженню актуальних питань, пов’язаних зі специфікою управління інноваційним розвитком кластерного підприємництва в галузі туризму. Висока динамічність зовнішнього середовища, постійно зростаючі вимоги споживчого ринку щодо якості товарів і послуг, конкурентна боротьба та інші фактори вимагають від органів самоврядування прийняття ефективних управлінських рішень, спрямованих на підтримку процесів подальшого розвитку кластерного туристичного підприємництва, що мають ґрунтуватися на дотриманні й виваженому використанні системи інструментів, принципів і функцій стратегічного управління на основі сучасного інструментарію економіко-математичного моделювання. У статті викладено результати досліджень у сфері управління інноваційним кластерним розвитком туристичного підприємництва, проаналізовано етапи діагностики сприятливості інноваційного середовища, досліджено джерела появи ускладнень трансформаційних процесів, та динаміку їх інтенсивності, запропоновано алгоритм діагностики сприятливості передумов інноваційних трансформацій туристичного підприємництва з використанням кластерної інтеграційної структури. Доведено, що система управління, складовим механізмом якої є інноваційний кластерний розвиток туристичного підприємництва, здатна забезпечувати інтегральне узгодження інтересів суб'єктів ринку, некомерційних установ і споживачів, що дає можливість розробляти і реалізувати ефективну політику розвитку туристично-рекреаційного комплексу, за наявності необхідних управлінських структур, повноважень та важелів впливу. Визначено, що основним призначенням інструментарію в управлінні інноваційним кластерним розвитком туристичного підприємництва є здатність збалансувати інтереси різних суб'єктів регіонального ринку і реалізувати пріоритети соціально-економічної системи туристично-рекреаційного комплексу в контексті сталого розвитку.