ІНФОРМАЦІЙНА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ ТА ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2021.1.2Ключові слова:
інформаційне забезпечення туристично-готельного бізнесу, регіональна туристична політика, туристичний потенціал, ринок туристичних послуг, принципи управління розвитком туристично-готельної індустрії, туристично-готельний бізнесАнотація
У статті обґрунтовано необхідність удосконалення інформаційного забезпечення туристично-готельного бізнесу, що обумовлено на сьогодні, насамперед, потребою в таких інформаційно-методичних аспектах, як: оцінювання туристичних потоків; задоволення туристично-готельного попиту, відповідність споживчих потреб і пропозиції на ринку туристичних послуг; навантаження на інфраструктуру та оцінювання антропогенного впливу на навколишнє середовище; дослідження стану розвитку галузі та оцінювання її внеску в загальний обсяг валового внутрішнього продукту. Представлено методику дослідження туристично-готельного бізнесу, зокрема регіонального ринку туристичних послуг, яка ґрунтується на оцінюванні середовища ринкової діяльності, визначенні чинників ефективної роботи суб’єктів туризму та величини їх впливу на кінцеві економічні результати. Сутність цієї методики передбачає комплексний підхід щодо застосування теоретико-прикладних засад галузевого та територіального аналізу і має на меті формування провідних важелів регіональної туристичної політики. Визначено, що з огляду на нові ризики й виклики, для України на сучасному етапі необхідним є побудова конструктивної рекреаційно-туристичної політики. Залежно від рівня, на якому вона визначається й реалізується, можна виділити: державну, регіональну політику, а також політику окремих підприємств туристично-готельного бізнесу. Доцільним вбачається моделювання державної рекреаційної політики на засадах стратегічного планування, що відображається комплексним документом, який включає аналітичну і прогнозну інформацію, систему заходів і проєктів, передбачених для виконання учасниками ринку туристично-готельного бізнесу.