МАСКА ЯК ОБ'ЄКТ МИСТЕЦТВОЗНАВЧИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В КИТАЇ: ДОСВІД МЕТОДОЛОГІЧНОГО СИНТЕЗУ

Автор(и)

  • ХУ СЯНЬ Львівська національна академія мистецтв, Гуйчжоуський університет інженерних наук

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.1.10

Ключові слова:

синтетична методологія, символ, художній образ, мистецтво Китаю, Пекінська опера, театральна маска

Анотація

Метою статті є формування теоретико-методологічних засад дослідження маски Пекінської опери на основі проаналізованої історіографії та джерельної бази, а також на основі систематизації власних експедицій, інтерв’ю тощо.

Методологія. Дослідження містить перехресний метод та інтеграцію багатьох дисциплін, таких як художня антропологія, етнологія та соціологія, історія та археологія, семіотика. Використана методологія базується на основі дослідницьких парадигм історизму, структуралізму, реалізму.

Результати. В поле зору дослідження взято історичні та сучасні маски китайської Пекінської опери. Для мистецтвознавчих досліджень функціонування маски в китайському театрі поглиблено аналізуються існуючі методи та методології вивчення китайського мистецтва масок. Використано комплексний науковий підхід до досліджень давнього та складного фольклорного явища маски з метою аналізу її форм, колориту, якості та значення. Виявлено, що синтетична методологія дослідження, в основу якої покладено порівняльний мистецтвознавчий аналіз масок, зокрема в культурах Китаю, Японії та Європи, дає змогу дослідити культурне походження, історичний розвиток, жанр, тип ліплення масок, символіку, художні характеристики, тенденції розвитку у контексті театру, народного традиційного мистецтва, дизайну сувенірної продукції тощо.

Наукова новизна – формування теоретико-методологічних засад дослідження маски Пекінської опери на основі аналізу історіографії та джерельної бази.

Практична значущість дослідження обумовлена можливістю використання результатів дослідження для розробки навчальних посібників і програм за курсом поглибленого вивчення мистецтва Китаю.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Опубліковано

2022-03-01

Як цитувати

СЯНЬ, Х. (2022). МАСКА ЯК ОБ’ЄКТ МИСТЕЦТВОЗНАВЧИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В КИТАЇ: ДОСВІД МЕТОДОЛОГІЧНОГО СИНТЕЗУ. Art and Design, (1), 103–115. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.1.10

Номер

Розділ

Articles