СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬОЇ МОВИ СЕРГІЯ ГЕРАСИМЕНКА

Автор(и)

  • В. П. МАЗУР Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.4.8

Ключові слова:

Сергій Герасименко, художник, Ставропігійна козацька церква Покрови Пресвятої Богородиці у Києві, стилістичні вирішення

Анотація

Мета дослідження – аналіз стилістичних особливостей манери художника Сергія Герасименка в мистецьких творах, що увійшли до опорядження Ставропігійної козацької церкви Покрови Пресвятої Богородиці у Києві.

Методологія. Для проведення дослідження було застосовано історичний і порівняльний методи, а також мистецтвознавчі методи образно-стилістичного і формального аналізу.

Результати. Досліджено станкові живописні мистецькі твори, створені митцем упродовж 2004–2005 рр., що належать до опорядження Ставропігійної козацької церкви Покрови Пресвятої Богородиці у Києві. Увагу приділено окремим роботам С. Герасименка, доступним на момент нашого інтерв’ю. Для статті за основу взято твори мистця, присвячені релігійній тематиці. Зокрема, проаналізовано художні підходи Сергія Герасименка до створення мистецьких творів релігійної тематики. Увагу акцентовано на роботах, що репрезентують його авторську художню манеру і вказують на високий потенціал художника. Вивчено етапи формування мистця, наголошено на впливі наставників та колег, що позначився на розвиткові його власної неповторної манери. Висвітлено особливості почерку С. Герасименка у трактуванні форми, побудові композиції й колористичному вирішенні станкових живописних творів.

Наукова новизна. Вперше до наукового обігу введено ім’я художника Сергія Герасименка. Розглянуто образно-стилістичні особливості художньої мови мистця в опорядженні Ставропігійної козацької церкви Покрови Пресвятої Богородиці. Проаналізовано низку робіт митця, де виразно простежуються конструктивні особливості композиційних прийомів, авторська манера та індивідуальність задуму.

Практична значущість. Дослідження дало змогу проаналізувати творчість сучасного українського художника Сергія Герасименка періоду створення ним частини опорядження Ставропігійної козацької церкви Покрови Пресвятої Богородиці у Києві, зокрема, розглянуто композиційні, колористичні та стилістичні особливості, притаманні його манері; систематизовано окремий пласт створених ним робіт, – усе це разом сприятиме вивченню та популяризації його творчості. Результати дослідження пропагуватимуть українську культуру у світі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Опубліковано

2022-10-06

Як цитувати

МАЗУР, В. П. (2022). СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬОЇ МОВИ СЕРГІЯ ГЕРАСИМЕНКА. Art and Design, (4), 88–94. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.4.8

Номер

Розділ

Articles