ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ГРАФІЧНИХ ДИЗАЙНЕРІВ З ЗАСТОСУВАННЯМ МЕТОДІВ ТРИЗ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.4.1Анотація
Мета – висвітлення досвіду застосування методів Теорії Рішення Винахідницьких завдань (ТРВЗ) для формування та розвитку професійного мислення студентів, які вивчають графічний дизайн у Кишинівському Державному Педагогічному Університеті ім. "Іона Крянге".
Методологія У дослідженні були застосовані методи вирішення протиріч ТРВЗ, а також семіотичний, герменевтичний, системний, структуралістський, морфологічний та міждисциплінарний підходи. Також було застосовано Технології розвитку критичного мислення (Ч. Темпл, Д. Стіл, К. Мерідіт) та Метод проектів.
Результати. У статті описано досвід та результати впровадження програми навчального курсу «Основ художньої грамотності із застосуванням методів ТРВЗ» для студентів, які вивчають графічний дизайн. Проаналізовано та систематизовано методики викладання основ художньої грамотності через призму методів ТРВЗ, що стимулюють розвиток критичного та творчого мислення майбутніх графічних дизайнерів. Застосування методів ТРВЗ позитивно вплинуло на процес формування та розвитку професійного мистецького мислення студентів.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автори застосували структуру методів ТРВЗ для вивчення та розуміння сучасної візуальної мови для створення об'єктів дизайну, а потім і для формування та розвитку професійного художнього мислення студентів графічного дизайну.
Практична значущість дослідження полягає у розробці авторського курсу «Основ художньої грамотності із застосуванням методів ТРВЗ» для студентів, які вивчають графічний дизайн у Кишинівському Державному Педагогічному Університеті ім. Іона Крянге.