ВІЗУАЛЬНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В КОНТЕКСТІ ЦІННОСТЕЙ КИТАЙСЬКОї МІЖНАРОДНОЇ ІНІЦІАТИВИ «ОДИН ПОЯС, ОДИН ШЛЯХ»
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.7Ключові слова:
глобальна аудиторія, цінності, "Один пояс, один шлях", міжнародна ініціатива , елементи дизайну, брендинг, візуальна комунікація, графічний дизайнАнотація
Мета: дослідити роль брендингу та елементів дизайну в ефективній комунікації цінностей ініціативи «Один пояс, один шлях» (BRI).
Методологія: При проведенні аналізу існуючих елементів брендингу та дизайну в межах ініціативи, а також під час розгляду офіційних документів застосовано методи спостереження, порівняння, синтезу і узагальнення. З метою аналізу візуальних розробок, що використовуються компаніями та організаціями, пов'язаними з BRI, використано методи формального, стилістичного, композиційного, колористичного аналізу.
Результати: Проаналізовано останні дослідження, які допомагають визначити методи використання зображень, типографіки і коліру для ефективного представлення співпраці та інклюзивності, пов'язаних з BRI, для впровадження успішної комунікації цінностей BRI і просування цілей ініціативи. Розглянуто особливості використання карт і мереж, компасів, прапорів, орієнтирів транспортної інфраструктури для комунікації у рамках цінностей BRI. Виявлено ключові особливості дизайну, які часто використовуються у візуальних носіях брендингу BRI. До них відносяться об’єкти зв'язку та співпраці (карти, автодороги та залізниця), а також об’єкти, що символізують цінності культур країн-учасниць (прапори, визначні пам'ятки). Виявлено, що синій і золотий кольори часто використовують для позначення стабільності та успіху в елементах брендингу.
Наукова новизна. Попередні дослідження зосереджувалися переважно на економічних та політичних наслідках BRI. Натомість, у представленому дослідженні вперше проаналізовано елементи брендингу та дизайну з точки зору ефективності комунікації та їх використання для ефективного донесення цінностей BRI до глобальної аудиторії. Крім того, дослідження містить ідеї щодо розробки брендингових складових для міжнародних проектів розвитку.
Практична значущість. Це дослідження має низку практичних наслідків для організацій та урядів, які беруть участь в ініціативах BRI. Результати дослідження можуть бути використані для розробки ефективніших стратегій брендингу та комунікації з метою донесення цінності BRI до глобальної аудиторії.