ДОСЛІДЖЕННЯ МОДЕЛІ ПОВЕДІНКИ КОРИСТУВАЧІВ НАВЧАЛЬНИХ РЕСУРСІВ З ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.8Ключові слова:
опитування користувачів, електронна книга, інтерактивні функції , ергономіка, електронні навчальні ресурсиАнотація
Мета: дослідження досвіду користувачів навчальними ресурсами з вивчення програм комп’ютерної графіки; визначення користувацьких вимог до відповідних навчальних ресурсів.
Методологія. В дослідженні здійснено анкетування і проведено системний аналіз моделі поведінки користувачів навчальних ресурсів з комп’ютерної графіки (контекстне дослідження); функціональний і ергономічний аналіз навчальних ресурсів з комп’ютерної графіки.
Результати. З’ясовано, що електронні навчальні ресурси і сучасні мультимедійні та гіпермедійні технології в освітньому процесі можуть мати різний вплив на навчальні досягнення. Шляхом анкетування користувачів навчальними ресурсами з комп’ютерної графіки встановлено, що робота і навчання в комп’ютерних програмах відбувається не лише за спеціально облаштованими робочими місцями, але й вдома і в громадських місцях, переважно за портативною комп’ютерною технікою, у різних положеннях, що викликає незручності у використанні друкованих навчальних ресурсів. Визначено найбільш поширені способи вивчення нових комп’ютерних програм, переваги і недоліки друкованих навчальних книг з комп’ютерної графіки, а також найбільш ефективні для вивчення нових програм навчальні ресурси, засоби, пристрої, елементи (текстові, візуальні, звукові). Сформовано користувацькі вимоги до навчальних ресурсів з комп’ютерної графіки.
Наукова новизна. Вперше досліджено модель навчальної поведінки користувачів навчальних ресурсів з комп’ютерної графіки; визначено користувацькі ергономічні та комунікаційні вимоги до відповідних навчальних ресурсів.
Практична значущість одержаних результатів полягає в можливості їх використання для розроблення більш ефективних навчальних ресурсів, призначених для вивчення програм з комп’ютерної графіки.