АВТОРСЬКИЙ СТИЛЬ В ДЕКОРАТИВНОМУ ЖИВОПИСІ КИТАЮ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ (НА ПРИКЛАДІ ТВОРЧОСТІ ДІН ШАОГУАНА)
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.4.9Анотація
Метою статті є осмислення стильових, композиційних та колористичних рішень в реалізації авторського стилю Дін Шаогуана в декоративному живописі Китаю на сучасному етапі.
Методологія дослідження базується на використанні як загальнонаукових методів аналізу, так і спеціально-мистецтвознавчих, а саме: методах формально-стилістичного та композиційно-колористичного аналізу.
Результати. На прикладах аналізу декоративних картин Дін Шаогуана виявлені художні особливості втілення авторського стилю в декоративному живописі Китаю на сучасному етапі. Виявлені основні мотиви декоративних картин Дін Шаогуана в контексті розвитку авторського стилю в декоративному живописі Китаю на сучасному етапі. Осмислені стильові, композиційні та колористичні рішення формування авторського стилю декоративних картин Дін Шаогуана та та доведено, що основними особливостями авторського стилю зазначеного художника є наявність певних декоративних мотивів (мотиви з символічними, не текстуальними, побажаннями; квіткові мотиви; етніко-історичні мотиви); типове для художника графічно точне окреслення фігур жінок, що зображуються; виважене симетричне композиційне рішення; плавність ліній загального зображення; яскрава кольорова гама, або холодні блакитно-синьо-чорно-бузкова кольори або теплі помаранчево-червоно – жовто-коричневі кольори з контрастними акцентами. Доведено, що художні образи, створені в декоративних картинах Діна Шаогуана є авторськими, незважаючи на те, що вони існують у межах загального стильового напряму в декоративного живопису Китаю, який отримав там назву «поп ар-нуво».
Наукова новизна. Вперше визначені художні особливості авторського стилю Діна Шаогуана в декоративному живописі Китаю кінця ХХ – початку ХХІ ст.
Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості їх застосування для фахової мистецької освіти як в Україні, так і в Китаї. Дослідження відкриває перспективу вивчення декоративного живопису в контексті розвитку сучасного образотворчого живопису в Китаї.