КИТАЙСЬКІ ОБЕРЕГОВІ ВІЗЕРУНКИ ТА ЇХНЄ МІСЦЕ В СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНІ ОДЯГУ: ПРИКЛАД ВИШИВКИ «СУ»
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2024.3.2Ключові слова:
дизайнерська практика, трансформація, сучасний дизайн, мистецтво, дизайн одягу, традиційні китайські візерунки, культурна спадщинаАнотація
Мета. У статті досліджується можливі шляхи інноваційної інтеграції традиційних
китайських оберегових візерунків в сучасний дизайн одягу. Розглянуто питання збереження
культурної значущості, адаптуючи візерунки до сучасної естетики, роблячи їх привабливими для
сучасних смаків через спрощення, стилізацію та оновлену кольорову палітру.
Методологія. Під час проведення аналізу процесу еволюції, культурної конотації та
дизайнерського застосування традиційних китайських оберегових візерунків використано метод
історико-культурного аналізу, метод аналізу літератури та метод тематичних досліджень.
Результати. Стаття демонструє, що інтеграція традиційних китайських оберегових
візерунків у сучасний дизайн одягу може бути досягнута за допомогою інноваційних методів, таких
як спрощення та стилізація. Ці підходи зберігають культурну сутність візерунків, роблячи їх
актуальними та привабливими для сучасної моди, тим самим підвищуючи їхню практичну цінність
у сучасному дизайнерському контексті.
Наукова новизна. У статті представлено інноваційні методи адаптації традиційних
китайських сприятливих візерунків до сучасної естетики через спрощення та модернізацію, що
дозволяє зберегти їхню культурну сутність і водночас зробити їх актуальними для сучасної моди.
Практична значущість. Дослідження пропонує практичні методи інтеграції цих
традиційних візерунків у сучасний дизайн одягу, підвищуючи їхню привабливість та зручність
використання в сучасній індустрії моди.