СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНІ АСПЕКТИ САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ЯК СКЛАДОВОЇ ПЕРСОНАЛЬНОГО БРЕНДУ ДИЗАЙНЕРА

Автор(и)

  • Н. С. Удріс-Бородавко Київський національний університет культури і мистецтв

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2024.4.13

Ключові слова:

самопрезентація, соціальна відповідальність, графічний дизайнер, дизайнер інтер’єру, предметний дизайнер, дизайнер одягу та аксесуарів, соціальна комунікація, дизайн, персональний бренд

Анотація

Мета статті полягає у вивченні досвіду самопрезентації провідними українськими дизайнерами та виявленні тих аспектів, що сприятимуть ефективності їх персональних брендів в контексті підсилення значущості сектора дизайну у соціокультурному розвитку України. Задля досягнення завдань застосовано методи системного аналізу і конкретизації у дослідженні теоретичних досліджень і контенту окремих сторінок дизайнерів у соціальних мережах, методи порівняння та синтезу контенту різних сторінок одного дизайнера, а також метод індукції для узагальнення поточної ситуації та висновків. Серед ефективних змістовних наповнень самопрезентації розглянуто соціальну відповідальність, особисті автобіографічні історії, демонстрацію командної роботи. Наголошено, що соціальна відповідальність є визначальним фактором позиціонування бренда та здійснення комунікації. В контексті персональних брендів дизайнерів ця теза набуває особливого значення, адже вони є носіями професії потенційно впливового соціального сектору культури та економіки. Напрями реалізації соціальної відповідальності мусять бути такими, в яких дизайнер має можливість внести реальні позитивні зміни. Автобіографічний вміст може розкривати історії певних досягнень та успішності дизайнера, демонструвати його хобі, особистісну сферу, родинні зв’язки. Важливим аспектом самопрезентації є представлення дизайнером себе як частини професійної команди, адже зазвичай він працює з групою фахівців, що забезпечують повноцінність проєктів. Функціональний розподіл зобов’язань в роботі над проєктом, правильний менеджмент взаємодій забезпечує успішний результат. Тому дизайнеру варто демонструвати різними каналами своє усвідомлення важливості його команди. Наукова новизна полягає у змістовному наповненні моделі персонального бренду дизайнера, зокрема такої його складової, як самопрезентація, а також в аналізі досвіду самопрезентацій провідних українських дизайнерів на сторінках соціальних мереж. Практична значущість полягає у можливості застосування дизайнерами рекомендацій щодо створення Я-концепції та побудови на її основі самопрезентаційної стратегії свого персонального бренду.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-15

Як цитувати

Удріс-Бородавко, Н. С. (2024). СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНІ АСПЕКТИ САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ЯК СКЛАДОВОЇ ПЕРСОНАЛЬНОГО БРЕНДУ ДИЗАЙНЕРА. Art and Design, (4), 165–179. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2024.4.13

Номер

Розділ

Articles