Формування візуального образу персонажа у мультимедійних проєктах
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2025.1.7Ключові слова:
медіа, адаптивність, емоційна виразність, графічне рішення, дизайн персонажа, мультимедійний дизайн, анімаціяАнотація
У сучасному інформаційному суспільстві дизайн персонажа відіграє ключову роль у формуванні візуальної культури та ефективної комунікації в медіапросторі. Персонажі стають провідниками смислів, символами брендів, елементами наративу, що впливають на емоційне сприйняття аудиторії. Актуальність теми дослідження зумовлена стрімким розвитком цифрових технологій, інтеграцією візуального контенту в різні сфери (від освіти до реклами) та зростанням ролі персонажів у цифрових комунікаціях, де важлива не лише естетика, а й психологічна переконливість образу. Метою дослідження був розгляд дизайну персонажа як важливого елементу мультимедійних проєктів, аналіз анімаційних робіт та виявлення
ключових етапів, що впливають на формування візуального образу. У роботі застосовано комплексний підхід, що поєднує візуальний, порівняльний і контент-аналіз, типологізацію та дескриптивні методи. Було досліджено процес створення та розвитку дизайну персонажів в анімаційних фільмах, відеоіграх та інших мультимедійних продуктах. Проаналізовано художні, технічні й концептуальні рішення, що використовуються дизайнерами, а також визначено критерії ефективного візуального образу, такі як впізнаваність, емоційна виразність, адаптивність і стилістична відповідність контексту. Окрему увагу приділено впливу культурних, соціальних та психологічних факторів на формування персонажів і їхню роль у наративній структурі твору. На основі аналізу семи відомих персонажів різних епох, стилів і форматів зроблено узагальнення щодо ключових ознак успішного дизайну. Визначено, що поєднання простоти форми, культурної символіки та гнучкості дизайну забезпечує емоційний зв’язок з аудиторією та ефективну комунікацію в медіа. Результати дослідження можуть бути використані у практиці дизайну персонажів для анімації, ігор, кіно та інтерактивних медіа.