Дослідження українських споживачів товарів фешн-індустрії

Автор(и)

  • K. L. Pashkevych Київський національний університет технологій та дизайну
  • N. A. Kryvonis Київський національний університет технологій та дизайну
  • M. O. Vyshnevska Київський національний університет технологій та дизайну
  • O. O. Rogotchenko Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.1

Ключові слова:

індустрія моди, споживачі одягу, мода, поведінка споживачів, класифікація споживачів

Анотація

У статті проаналізовано класифікації сучасних споживачів сфери моди відповідно до нинішніх реалій ринку модної індустрії для цілей проектування одягу. Використано системний підхід до обраного об'єкту дослідження, застосовано аналітико-типологічний та порівняльний методи. Дослідження містить критичний аналіз публікацій з обраної тематики, ґрунтується на соціологічному опитувані, статистичній обробці даних. Огляд сучасних досліджень дав змогу охарактеризувати особливості поведінки споживачів модної індустрії та подати їх класифікації за різними критеріями. Виявлено чинники, що впливають на рішення споживачів про покупки модних товарів, проаналізовано класифікації споживачів одягу та досліджено купівельну поведінку українських жінок як споживачів модних товарів. Проведено анкетне опитування з метою вивчення типології українських споживачів товарів модної індустрії. В результаті анкетного опитування встановлено, що українські жінки купують модні товари переважно з естетичних міркувань зважаючи в першу чергу на дизайн виробів; одяг є для них інструментом виглядати стильно, виражати власне "Я" та виділятися поміж інших. Більшість жінок купують одяг в мультибрендових торгівельних центрах, а он-лайн покупки модних товарів через мережу Інтернет не є популярними серед українських жінок. Українки надають перевагу модному одягу зарубіжних виробників, лише іноді купуючи вітчизняні вироби. Досліджено мотиви та поведінкові механізми споживачів модної індустрії, визначено чинники, що впливають на рішення про покупку, встановлено основні характеристики українських споживачів модної індустрії для цілей дизайн-проектування одягу. Охарактеризовано сучасних споживачів ринку модної індустрії, визначено ставлення українських споживачів одягу до покупок та до моди. Результати досліджень можуть бути використані під час викладання дисциплін пов'язаних з теорією моди та фешн-індустрією.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-13

Як цитувати

Pashkevych, K. L., Kryvonis, N. A., Vyshnevska, M. O., & Rogotchenko, O. O. (2019). Дослідження українських споживачів товарів фешн-індустрії. Art and Design, (1), 9–21. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.1

Номер

Розділ

Articles