ЖАНР ХУАНЯО і БУКЕТИ БАРОКО: МЕТАМОРФОЗИ БУТТЯ

Автор(и)

  • Юеге Лай Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.3.9

Ключові слова:

квітка, жанр хуаняо 花鳥畫, букет бароко, художній образ, символ, мистецтво Китаю і Європи

Анотація

Мета дослідження – виявити образні і символічні паралелі зображення квітів в мистецтві Китаю та Європи. Методологія. У дослідженні застосовано методи: історико-культурологічний, компаративістський, художньо-стилістичний, іконологічний, іконографічний. Результати. Встановлено, що в мистецтві Китаю і Європи зображення квітів взаємопов'язане з втіленням ідеального, прекрасного. У наведеному нами образно-художньому аналізі шедеврів живопису Китаю показано, що майстри жанру «квіти і птахи» в змісті і формі втілення слідують сформованому в даосизмі закону всесвіту, згідно з яким в житті, як і в природі, відбувається кругообіг. У жанрі європейського квіткового натюрморту XVII століття виражено філософське, пізнавальне ставлення людини до оточюючого її реального світу. Для голландського і фламандського натюрморту, пов'язаного з духовною культурою християнства, важливим є повчальний зміст. Художники налаштовують глядача на роздуми про швидкоплинність життя. Можна побачити, що на формування європейського квіткового натюрморту як самостійного жанру мало вплив образотворче та декоративно-прикладне мистецтво Китаю, зокрема, жанр хуаняо. Споріднені риси зі стилістикою гунбі (ретельної кисті) виражені в уважному вивченні кольорів, в гармонійному поєднанні реалістичної достовірності з декоративною і лінійною умовністю художнього образу. Зображення квітів в європейському живописі і мистецтві Китаю пов'язано з ідеєю гармонії світу, представленою в стихіях. У квіткових натюрмортах бароко, як і в жанрі хуаняо, міститься глибокий символічний зміст. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше проведено порівняння жанру хуаняо з букетами бароко, виявлені образні і символічні паралелі зображення квітів в мистецтві Китаю і Європи. Практична значущість обумовлена можливістю використання результатів дослідження для розробки навчальних посібників і програм за курсом поглибленого вивчення мистецтва Китаю і Європи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Лай, Ю. (2019). ЖАНР ХУАНЯО і БУКЕТИ БАРОКО: МЕТАМОРФОЗИ БУТТЯ. Art and Design, (3), 89–96. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.3.9

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають